Au Nord de San Francisco

Trip Start Aug 03, 2011
Trip End Aug 31, 2011

Saturday, August 6, 2011

Départ d'Aokland direction Point Reyes.
Nous abordons la côte Pacifique en suivant une route sinueuse dans un brouillard mystique.

Halte à  Drakes Bay pour une dégustation d' huîtres délicieusement fraîches. Difficiles à ouvrir mais faciles à savourer!
 Une remontée des eaux profondes, au large de la côte de Drakes Bay fournit de l'eau fraîche,riche en nutriments toute l'année pour Drakes Estero.Cette eau unique vierge de tous produit est reconnue comme fournissant les plus belles huîtres dans le monde.

Aokland starting to go to Point Reyes.
We approach the Pacific coast along a winding road in a fogmystique.

Drakes Bay Stop for a tasting of delicious fresh oysters. Difficult to open but easy to enjoy!
  An upwelling off the coast of Drakes Bay provides fresh water, rich in nutrients throughout the year to Drakes Estero. This unique water blank for all products is recognized as providing the bestoysters in the world.

Point Reyes: Le phare du bout du monde

Une route en cul de sac accède au Phare de  Point Reyes .Puis un chemin bordé de cyprès couchés par le vent conduit à l'escalier du "Paradis" .Il faut descendre 340 marches pour arriver à ce promontoire sauvage perché sur des falaises au milieu du Pacifique. Les vagues balayent les rochers..on est au bout du monde!

Au retour le brouillard se dissipe un peu et nous pouvons deviner et admirer la longue plage de Point Reyes.

Nous rejoignons ensuite notre auberge à Point Reyes Station après avoir longé Tomales Bay et la faille de San Andréas  .

Point Reyes:
The lighthouse at the end of the world

A dead-end road accesses the Point Reyes Lighthouse. Then apath lined with cypress lying by the wind led to the staircase of"Paradise." We must go down 340 steps up to the wild headlandperched on cliffs in the middle Pacific. The waves sweep the rocks .. it is at the end of the world!

On the way back the fog to lift a bit and we can guess and enjoy the long beach at Point Reyes.

Then we reach our hostel in Point Reyes Station after passing along Tomales Bay and the San Andreas Fault.