Dag 13: Tampere - Helsinki

Trip Start Jul 01, 2013
Trip End Jul 21, 2013

Flag of Finland  , Southern Finland,
Saturday, July 13, 2013

Vandaag weer redelijke tijd opgestaan om vroeg op pad te kunnen gaan onderweg naar helsinki, dus rond 10:00 uur waren we op pad.
We hadden een mooi lijstje gemaak met caches met veel favoritepoint, dit betekend hele leuke caches en mooie creaties.
De eerste was midden in het centrum van Tampere, aangekomen op parkeerplaats(helaas betaald) gingen we op weg naar de cache, in de omschrijving stond hoe we precies moesten lopen en kwamen bij de plaatselijke vvv uit.
Na wat rondkijken hebben we het toch maar netjes gevraagd aan iemand achter de balie en ja hoor zij rijkte de cache uit en na het loggen zijn we weer verder gegaan.
De volgende cache moest een flinke zijn, dus zijn we daar naartoe gereden. Aangekomen op locatie waren er 2 andere cachers net klaar met loggen maar liepen snel door.
De cache was een grote electriciteitkast die je met een sleutel open moest doen en eenmaal open lagen er erg veel tb's dus na het uitzoeken van de juiste tb en het loggen zijn we weer verder gegaan.
De volgende 3 caches moesten we ff een stukje voor rijden, ruim 35 km door het dorpje nokia (ja waar de bekende mobile telefoon vandaan komen) dus snel doorgereden.
We wisten dat deze cache gewoon bij iemand in de achtertuin moest liggen, aangekomen op locatie bleek het een volledige schuur te zijn geheel ingericht met bureau en pen om het logboek te schrijven, onder het genot van een achtergrond muziekje deze cache kunnen loggen. Op naar de volgende deze was ook speciaal, toen wij de box opende werdt de fur elise voor ons gespeeld ook heel bijzonder.
Toen doorgelopen naar de volgende op 350 afstand door het bos heen.
Na wat zoeken kwamen we eerst op een ander plekje uit waar we wel wat vonden maar niet wisten waarvoor het diende, even later ondekte we de echte cache en na het openen van de deksel wisten we wat het andere was, 20 meter verderop hoorde we wolfen gejank uit een speaker komem dus deze hebben we ook beloond met een favopunt.
Toen zij we een aardig stukje gaan rijden naar een cache, martijn had een tb in handen die daar thuisgebracht wilde worden, dus na wat zoekwerk toch de cache gevonden en gelogd.
Nadat we nog geen kilometer onderweg waren kwamen we er achter dat de sigaretten aanstekker het niet meer deed, deze gebruiken we voor het koelen van de koelbox en het laden van onze iphone laders, waarschijnlijk de zekering doorgebrand.
Na wat zoekwerk in de handleiding van de auto dachten we wat gevonden te hebben, maar toch weer niet. Na ruim een uur te hebben verspeeld hebben we toch onze pad vervolgd.
Er stond nog een cache op het programma de oudste cache van scandinavie, dus aangekomen bij de locatie moesten we nog door het bos lopen waar onze gps even de weg kwijt was, maar na lang lopen hebben we de cache snel in handen.
Toen weer verder gegaan met als doel een camping te vinden, martijn had al een stadcamping uitgevonden dus zijn we daar naartoe gereden. Aangekomen hadden we vlot een plaatsje en de tent stondt in een mum van tijd.
Martijn zat er toch mee waarom hij het zekeringskastje niet kon vinden, dus hij was weer aan de slag gegaan, na 30 minuten kwam ineens het geluid "hebbes" dus na het vervangen van de zekering deed alles het weer, alleen we hebben geen stoelverwarming meer maar daar is mee te leven.

Na het eten van wat instantnoedelssoep, wat best lekket smaakt zijn we na het laatste biertje gaan slapen

Groeten Martijn en Johan