Departure

grand hostel gdansk

Flag of Netherlands  , Zuid-Holland,
Wednesday, February 1, 2012

31 - feburarie 2012
het probleem met een weekend vakantie is dat deze meestal te snel over zijn.
echter ondanks dat het super gezellig en leuk was in polen, verlangde we allebij naar ons eigen huisje met goede verwarming, eigen bedje, eigen douche.
geen rekening houden met andere mensen ivm geluid ( ok thuis mogen we het ook niet overdrijven).

temperaturen tussen de -10 en -20 zijn niet gebouwd voor nederlanders. tenzij je hevig aan het sporten ben.

maar ter zake. sochtends zijn de weer redelijk vroeg opgestaan en meteen de tassen ingepakt.
hierna even een snel ontbijtje in het hostel om zo nog iets aan onze half dag in Gdansk te hebben.
het weekend waren we al meerdere keren bij een klein souveniers winkeltje geweest waar ooke en geocache lag, echter deze was steeds dicht ook tijdens de opgegeven openingstijden.
dit was dus ook nog een missie aangezien deze in de straat van het hostel lag.
snel kunnen vinden en uiteraard wat souveniertjes gekocht.

de avond hiervoor hebben we wat contact gehad met andere geocachers in Gdansk en deze hebben ons enkele hints gegeven betreffende nog een paar niet gevonden items.
na nog een kort rondje door de stad hebben we ons weer bij een kop koffie/thee opgewarmt.
na even kijken op het tijdenbord bij de bus konden we nog heel even hangen. de bus naar het vliegveld ging om 12:24 en als klokwerk kwam de bus ook exact op die tijd aan bij de halte.

rond 13:00 kwamen we aan op de luchthaven en konden we inchecken en door de duane heen.
geleerd van de heenvlucht hebben we maar meteen onze schoenen uitgedaan want deze gingen gegarandeerd piepen.
en wat doet iedereen in polen achter de duane? SHOPPEN. nou het viel allemaal reuze mee er stonden een hoop binnenlandse vluchten in de rij en wij waren de eerste internationale vlucht.
dus even sigaretten inkopen gedaan en even wat gedronken.

terug hebben we met Wizzair gevlogen (ipv Ryanair op heenweg) tja het scheelde geld en lowbudget is lowbudget. vlucht ging prima maar moesten wel af en toe aan Najib Amhali denken,
wat een taaltje.

terug in nederland nog heeeeeel even file gehad op de weg maar waren snel en veilig weer thuis gekomen.

beste lezers, dit was het weer voor deze keer.
tot de volgende keer maar weer.