Op zoek naar een touw

Trip End Jul 31, 2011

Flag of Spain  , Catalonia,
Tuesday, July 19, 2011

Dag 12 19 juli '11

Weer een dag verder. Vandaag zijn we goed gezandstraald, want er stond een windkracht 5-6.
En met dat stof en zand hier zat het echt overal.

S ’Ochtends hebben we voor de zoveelste keer de party tent afgebroken en zijn hierna maar naar een permanente oplossing gaan zoeken. Dus hebben we een schaduw doek gekocht want schaduw geeft maar niet veel wind vangt. Echter hier hadden wij goed touw voor nodig. (wordt vervolgd).

Rond 11 uur belde de ANWB ons netjes dat er een sleepwagen aankwam om ons naar een garage te slepen. Hier in Spanje doen ze dus nauwelijks reparaties ter plaatsen. Helaas moesten we mee met de sleepdienst en kregen we geen vervangend vervoer. Na een professioneel plakkertje van 34 euro konden we weer terug naar de camping.

Eind van de middag hebben we heerlijk gegeten bij de turk om de hoek. Wat eigenlijk een lunch had moeten zijn is maar meteen een erg vroeg avondeten geworden.

Nu moesten we nog steeds een touw kopen voor ons schaduwdoek. Hier voor zijn we eerst in de camping winkel gaan zoeken waar we het doek vandaan hadden, maar hier hadden ze alleen maar scheerlijntouw. Dus zijn we naar Reus gereden "opzoek naar een touw”. Uit eindelijk zijn we na een uur rijden en zoeken in de Carrefour beland maar hier hadden ze het ook niet, maar er was maar liefst 1 personeelslid wat engels sprak en ons heel graag wilde helpen. Hij gaf ons het adres van een andere winkel waar we wel eens zouden slagen voor ons touw probleem.
de andere winkel gevonden en touw voor een redelijke prijs: 5mm nylon touw 20meter voor 0,75 euro. Terug op de camping hebben we meteen het doek tussen de bomen gespannen en dit functioneert perfect. Later kwamen we er achter dat de 2e camping winkel hier op het terrein dit touw ook hadden voor 1 euro meer dus met benzine erbij hadden we hier toch goedkoper uit geweest.

De avond liep alleen net iets anders als geplanned. Eerder vandaag vroegen we aan iemand hier een paar plaatsen verder of wij onze auto achter zijn auto mochten zetten (daar waar hij voordat we weggesleept waren ook stond) echter hier kregen we het antwoord dat dit niet zijn auto zou zijn en dat er nog iemand aankwam die hier wilde parkeren. Wij vonden dit niet netjes maar hielden het hier even bij. In de avond kwam ineens die zelfde man waarvan de auto niet zou zijn bij zijn auto om deze te verplaatsen voor iemand anders. Een beetje ge´rriteerd liep Martijn naar die persoon om te vragen waarom hij nu ineens we die auto kon verplaatsen. En Martijn liep weg met de woorden dat als beide auto’s weg waren dat hij zijn auto daar gewoon neer zette.

Echter 10 minuten later komt die man van die auto boos naar ons toe lopen met het argument dat wij hem gedreigd hadden. Echter meer dan de auto hier neerzetten waren wij niet van plan en dit hebben wij ook eerlijk gezegd. Alleen die persoon werd hier zo boos over dat hij ons dreigde de auto en de tent in de fik te steken en Martijn iets zou aandoen. Gelukkig bleef het hierbij alleen bij woorden omdat er genoeg mankracht was om die man tegen te houden.
Na deze woorden wisseling zijn wij eens rustig naar de receptie gelopen om dit even door te geven, want dit vonden wij toch een serieus dreigement. Gelukkig kwam het hoofd van de beveiliging er bij en kon goed engels waardoor ons verhaal makkelijker uit te leggen was dan spaans. Het hoofd van de beveiliging heeft deze persoon even goed duidelijk gemaakt dat ze daar hier niet van gediend zijn en dat hij gewaarschuwd is en als er ook maar iets gesloopt zou zijn aan onze spullen dat hij hiervoor zou opdraaien.

ZO nu wat grappiger. Eerder vandaag las ik op het bord van het animatie team dat er een Flamengo show zou komen bij het theater. Alleen Martijn was hierdoor de hele dag overtuigd dat het hier om een show met van die roze beesten ging en niet van dansende dames met lange jurken. ( Dit moest even gezegd worden).

De dag is weer voorbij dus het verhaaltje ook.

Groetjes Anton, Martijn, Johan.

Marianne ter Haar on

Vervelend zo'n dronken droppie de ruzie maakt. Hopelijk hebben jullie geen last meer gehad. Hoe was het met de flamiingo's?

Robert on

Gezelligheid op de camping! Roze flamengos, komen die uit Belgie?

Table of Contents