Zivot na druhej strane mostu

Trip Start Feb 09, 2004
Trip End May 01, 2004

Sunday, February 15, 2004

Dnes poobede, chvilu po tom ako prestalo prsat sa zrazu vyjasnilo a to co na zaciatku vyzerako ako chladny zamraceny den sa premenilo na Kalifornsky slnecny teply den. Tak som dojedol obed a vydal sa autobusom na obhliadku susedneho San Diega. Autobus do Downtown (centrum) San Diega ma zastavku asi 1 minutu chodze z domu, takze je to super. Za $1.75 ste v meste. Inak neviem kedy to ako stoji, pretoze cesta naspat stoji $2.25. No ale co uz. Po ceste som zistil, ze jediny sposob ako sa dostat z ostrova do Downtown je autobusom alebo autom, pretoze cez Coronado Bridge sa neda ist na bicykli, motorske alebo pesi. Ale je tu este kompa (ferry) z pristavy do Downtown.
Hned po prejdeni mosta som zistil, preco vsetci obyvatelia Coronada, volaju svoj ostrov Raj. San Diego je o poznanie spinavsie a na uliciach je dost bezdomovcov. Pri usti mosta su domy v ktorych by na Slovensku byvali akurat tak Cigani v nejakych osadach a pravdupovediac som sa cely cas, co som bol v San Diegu obzeral dookola, aby som nahodou nestupil na nohu okoliducemu cernochovi, alebo niekomu nesposobil nejaky problem, ktory by mi chcel rucne-strucne vysvetlit.
Ale nastastie sa tvarim ako spravny nezavislak a Becky mi piatok povedala, ze vyzeram uplne ako American. Takze pohoda. :-)
San Diego som presiel ako sa len dalo - ale vela sa toho nedalo, lebo predsa len je to velke meste a peso sa toho vela neda zdolat. Ale bol som pri Balboa parku, ktory je na nase pomery obrovsky - priblizne 2x2 kilometre., bol som aj pri letisku, ktore je hned vedla morskeho pristavu a bolo skvele sledovat ako pristavaju lietadla, lebo leteli priamo nad domami San Diega, ktore sa dvyha do vysky priamo z mora. Takze lietadla lietali "tesne" nad mojou hlavou.
Vecer som este pokecal s chlapikom na zastavke autobusu, ktory to mal domov este 1,5 hodiny autobusom (ja len 20 minut). Bol z New Yorku ale pristahoval sa na zapadne pobrezie kvoli jeho mame a teraz je uz od novembra nezamestnany. Nezamestnani to tu maju naozaj tvrde. Dnes sa prisiel pozriet do San Diega, lebo mu chyba mesto. Byva tak daleko, lebo je to lacnejsie - najom okolo $800, pricom v San Diegu je to v priemere $2.000. Ja som dnes videl aj za $1.360. (To by som si aj mohol dovolit) Bolo to asi 5 min. autom od letiska.

Najneskor vo stvrtok vecer som v San Diegu znova, lebo mam stretnutie v hotely Radisson Mission Valley. Este musim vymysliet ako sa tam dostanem, ale nejako to zvladnem. Dnes som zistil, ze mi tam niekde ide autobus cislo 25. Aspon to. (inak zistit ako sa tam dostat bola uloha dnesneho dna, tak to vyslo).

Z celeho toho chodenia po slnku som dnes dostal slaby upal. (Este ze som si zobral flasu s vodou a po cas chodenia ju vypil - cestovatelske skusenosti su na nezaplatenie). Mohlo to byt aj horsie, ale aspon som zalozil zaklad pre dobre opalenie sa. :-)