Do centra filmoveho festivalovania

Trip End Jul 02, 2006

Flag of France  ,
Tuesday, June 20, 2006

Rano sme pobalili stan a vydali sa cez Nice do Cannes, ktore je vzdialene takych 30km od Nice. Z Nice do Cannes je to velmi pohodova cesta cez turisticke mestecka a okolo pieskovych plazi. V Cannes sme zaparkovali priamo na slavnej promenade na konci ktorej sa nachadza Filmovy palac. Boli sme tu asi 2 tyzdne po festivale, takze tu uz nebolo az tak velmi vela ludi a Cannes sa zmenilo na pohodove turisticke mesto. No tri hodiny Cannes nam uplne stacili a vydali sme sa smerom na zapad k Marseille.

To sme vsak este netusili ako vela si dnes autom zajazdime. Zacali sme sa totiz dostavat na koniec nasich znalosti o okoli a mapy co sme mali neboli az take presne ako by sme potrebovali. Zacali sme preto improvizovat.

So striedavym uspechom sme pouzivali techniku odporucenu mojim ocom "Spytaj sa , ved hubu mas ze sebuu". Tak sme sa pytali a pozerali do map co sme mali aj nemali. Tu je maly tip pre sporovlivych turistov.

- Prechadzate cez nejake uzemie a nechce sa vam priamo vyhodit 7,-EUR za mapu, ktoru uz nikdy viacej nepouzijete? Na kazdej pumpe vam nechaju sa pozriet do miestnej mapy a poradia vam ako sa kam dostat.

- Rovnako sa nam podarilo vyvratit poveru, ze Francuzi neradi rozpravaju anlicky. Kohokolvek som sa po FRANCUZSKY spytal na cestu alebo cokolvek ine okamzite mi odpovedal po ANGLICKY. :-)

Ked sme sa priblizili v Marseille rozhodli sme sa, ze si radsej pospime v kempe ako sa pojdeme pozriet na tento velky pristav. Spytali sme sa preto na pumpe na najblizsi kemp, ktory mal byt v dedinke Carry. Nasli sme ho, ale povadali nam, ze nie je pre stany vhodny a poslali nas do vedlajsieho. Ten sme hladali taku dobru hodinu a nakoniec sme sa museli vratit naspat do toho povodneho, aby nam to este raz vysvetlili, kde to vlastne je, lebo sme to nemohli najst. Boli z nas totalne vytoceni, pretoze sme len neveriacky krutili hlavami nad tym, co nam hovorili, no nakoniec sme predsa len ten kemp nasli a odpadli sme do nasich spacakov.