Bubblefishelicous

Trip Start Feb 27, 2010
Trip End May 29, 2010

Flag of Japan  , Kyushu-Okinawa,
Sunday, April 11, 2010

Het duurde tot de middag vooraleer ons gastgezin en wijzelf een beetje waren bekomen van de feestelijkheden van de dag voordien. De collectie Japanse bieren die ik uittestte pruttelde toch een beetje tegen, maar het niets vergeleken met een avondje trappisten drinken. Dus na enkele koppen koffie waren we er weer helemaal klaar voor. Ook voor ons gastgezin was het een vrije dag en we zouden samen een uitstap maken. Rika en Koji reden met ons naar de vallei van Takachiho, alweer een rit van meer dan een uur. Maar het was de verplaatsing zeker waard. Het gesteente in deze vallei is erg zacht, zoals grootste delen van Japan. In Takachiho is er een diepe steile rivierbedding uitgesleten en zijn er kleine watervalletjes te zien. We maakte een wandelingetje door het gebied en bezochten ook het lokale schrijn. We waren ook van plan met een bootje te varen door de vallei. Deze attractie was echter tijdelijk gesloten omdat er verleden week een groot rotsblok naar beneden was gekomen en op een bootje was geland.  Spijtig, maar niets aan te doen. We veronderstellen dat er nu mensen bezig zijn om alle stenen naast de stroom te checken vooraleer er terug bootjes over mogen.

Op het domein was er ook een grote vijver met koi, iets waar ik dan weer heel blij mee was. Ze waren erg sociaal, je kon ze zelfs aaien als je je hand in het water stak. De Japanners vonden mijn enthousiasme maar raar, want koi zijn hier erg veel voorkomend, een beetje zoals een merel bij ons. De grote dikke witte man bij het water, die de koi aan het aaien was, bleek al snel een grotere attractie dan de vissen zelf. Ik zag nochtans dat een van de koi een kauwgum uitspeekte. Waarschijnlijk opgevoerd door één van de bezoekers. Verbaast als ik was riep ik naar de rest van het gezelschap dat ik net een koi bubblegum had zien eten. Blijkbaar zorgde dit voor nog meer hilariteit, en hield ik mijn observaties dan maar voor mezelf.

rafke on

hier in belgie alles goe , lekker weer gehad en terraske kunnen doen van't weekend .
den dries en noel hebben een pracht van een dochter ( met m'n eigen ogen gezien ) .
in de kranten niks anders dan " vulkaangas legt europa plat " .
anderlecht = kampioen ( tof ) .
verder iedereen geweldig gelukkig hier in belgie .
ps:
super al die fotokes & ( kinky ) filmkes ( goe gelachen :-) ) , maar ge moogt nog wa meer zeveren over jullie belevenissen in japan , wij zijn daar dol op .
see ya later alligator

grts rafke & hanne

gust on

ja rafke he gelijk ,noël en de'n dries ze'n vandaag (dinsdag ) op de'n rep. enen komen geven met gloria erbij ,en het is een mooi meisje en met goeie longen

hey Raf,

Blijf de blog checken, ook de paginas met enkel foto's worden nog bij aangevuld met tekst. Ik kan niet goed meer volgen met schrijven maar ik doe mijn best om terug bij te geraken hoor!

wafel tante on

ja zeg annelies, ik hem het al gezien ge gaat gen goesting ni mer hemme in wafels. ;). ( mischien lust ge da ni mer, nu da ge van dat bewegend eten gewoon zijt)
het is daar trouwens wel heel schoon, en heel vriendelijke mensen .
klopte trouwens die tekst van de wafels, zijt ge daar al achter gekomen?
Groetjes uit wechel en tot de volgende ker.

monchhichi on

Ik heb altijd goesting in zelfgebakken wafels!

monchhichi on

Ik ben er nog niet achtergekomen of die tekst klopte. Ik was er 99% zeker van dat ik je verpakking had bijgehouden maar ik vindt ze niet meer. Ik maak het nog mijn missie om het te weten te komen. Ik heb ondertussen wel wat Japanse vrienden waar ik het aan kan vragen.