Noch vlees, noch vissers

Trip Start Feb 27, 2010
Trip End May 29, 2010

Flag of Japan  , Ehime,
Wednesday, April 7, 2010

In Ozu wilden we graag de aalscholvervissers gaan bekijken, Je weet wel, zo van die vissers die zelf niet zo veel doen, maar het vissen overlaten aan hun tamme vogels. Helaas had de reisgids vergeten te vermelden dat er bepaalde periodes zijn dat de vissers te zien zijn, en dit is zo geen periode… We zagen dus bootjes, maar geen vissers. We besloten dan maar het kasteel te gaan bekijken. Zoals de meeste steden en stadjes in Japan heeft Ozu ook een mooi kasteel. Na een fikse wandeling (die slimmeriken zetten hun kastelen natuurlijk op het hoogste punt)  kregen we het ook van dichtbij te zien. Het was wel enkel de buitenkant die we te zien kregen, want we waren te laat om nog binnen te mogen. Het uitzicht maakte echter veel goed.

Verder stapten we nog een lokale kroeg binnen om een hapje te eten, en we zullen het geweten hebben. Ook hier hadden we dadelijk een beschonken Japanse vriend gemaakt die ons wilde trakteren en een praatje slaan. Spijtig genoeg sprak de man geen Engels of enige andere taal waarin we mekaar konden verstaan. Het woordenboekje kwam dus weer goed van pas. Het was een gezellige bedoening en tegen het einde van de avond hadden zowat heel de menukaart van de zaak geprobeerd. Het meest gekke gerecht was toch wel de mega escargot, zowat het formaat van een appelsien. Het eerste stuk was lekker, maar het achterste deel was niet binnen te krijgen. Hoewel ik graag escargots eet ben ik er nu wel van overtuigd dat ze k..ken in hun schelp. En in het geval van de mega escargot, die trouwens gewoon in de schelp boven een vuur gehouden wordt, is het gene dat ze achterlaten in het puntje van de schelp echt wel een flinke hoop. Geen aanrader dus.

willy.vlaminckx
willy.vlaminckx on

ik weet dat je alles eens wil proeven maar die friemelende dingskes , heb je dat ook op gegeten . Het ziet er nog levend uit ? en Annelies was t lekker of heb jij ervoor bedankt . ? Verder wel een mooie uitstap .