The Looooooove Boat!

Trip End May 29, 2010

Flag of China  , Zhejiang,
Tuesday, March 30, 2010

Ferry Shanghai –Osaka

Eindelijk was het zo ver, we hadden het einde van het vaste land bereikt, de rest van de reis zou over zee gaan. Tot hier hadden we, bij wijze van spreken, nog steeds te voet naar huis kunnen gaan. Toegegeven, we zouden er wel even over doen, maar als je na een maand reizen op het vaste land op een boot stapt, zijn dat van die rare dingen die je bedenkt. Nu is het voor echt, binnen twee dagen staan we op een eiland aan de andere kant van de wereld.

Tot zo ver de romantiek, op de boot geraken was heel praktisch, geen spatje romantiek te bekennen. Enkele securitychecks, tax freeshops en Chinezen met massa's bagage. Je mag, naar men zegt, 70 kg meenemen met de boot vandaar dat de Chinezen, die steeds met iets aan het zeulen zijn, de boot verkiezen. Onze temperatuur werd ook opgenomen door de dokter, voor we het schip opmochten. De griepepidemie is er nog niet vergeten en er wordt niet mee gelachen. Heel de procedure, tickets kopen en douane inclusief nam 2 uur in beslag, en met een kleine vertraging vertokken we richting Osaka.

Op zoek naar de "Love Boat"-ervaring gingen we op het dek staan om wild te zwaaien naar iedereen die het wilde zien. Helaas had die ene havenarbeider net geen zin om terug te waaien. Volgende keer beter. De ferry zelf had, in bescheiden mate, wel wat love boat allures. Binnenin was er een draaitrap om de drie decks met elkaar te verbinden. Er was een cafetaria, restaurant, internetbar, een winkeltje en leesruimte. Het restaurant werd om 20.00 omgetoverd in bar, kompleet met karaoke. De Chinezen en Japanners op de bood maakte hier gretig gebruik van, een gegeven waar wij matig enthousiast over waren.

Onze medereizigers in de 4-persoons hut was een gezellig ouder Japans koppel. Ze leerde ons de eerste zinnetjes Japans, en noemde ons Fled – san en Lies – san.

Eens aangekomen in Japan werd de hele temperatuur en douane procedure herhaald. Deze keer was de douane check wel grondiger en werden er vingerafdrukken genomen en moest je je ooglenzen laten scannen. Alles heel High Tec, maar wij waren vooral blij dat we Japan bereikt hadden. Het eerste wat ons opviel was dat alles veel netter en rustiger was. Ondanks het feit dat Osaka een wereldstad is, is er hier geen smog, geen getoeter, geen rochelende mensen en is het ongelofelijk stil.

Het werd ons al snel duidelijk dat we hier in een ander stuk van de wereld zitten, en dat ons nog heel wat te wachten staat. Het tweede deel van de reis kan beginnen, en wij hebben er zin in.

Floesj on

Ja watte Fled-san en Lies-san, eigenlijk vind ik dat je de karaoke toch eens moet doen, wij zullen er met plezier naar luisteren als jullie terug zijn.
het neuspeuteren en roggelen mag je daar laten.
Lopen er in Japan ook paashazen ;-) ?

Jef en Godelief Marien on

aaaaaaaaaa

Jef en Godelief Marien on

Hallo Fred en Annelies,
Vinden Het WIJ DAT WIJ hiel tof Mogen Delen in jullie Reisverhalen. Ze zijn fijn Geschreven, Prachtig. Zo zijn WIJ OOK EEN Beetje Op Reis.
Doe ZO Voort, WIJ Genieten Mee.
Wij Wensen jullie Nog EEN Mooie Verder Reis.
Nonkel Jef en Tante Godelief

Gubbel on

Hai fred- san en lies- san

Eindelijk in het land waar het om ging. Ik hoop dat de ervaring even onvergetelijk is als jullie voorgaande.

monchhichi
monchhichi on

Eindelijk hier! Hoe gaat het bij jullie? Lukken de lessen? We zijn benieuwd.