Er zit een stenen Boeddhatje in men schoen

Trip Start Feb 27, 2010
Trip End May 29, 2010

Flag of Japan  , Kyushu-Okinawa,
Thursday, April 8, 2010

Vandaag mochten we nog eens met een ferry varen, want we gingen naar het volgende en meest zuidelijke eiland van onze trip, Kyushu. Maar daarvoor moesten we wel uit het hotel weg geraken. De jongedame aan het onthaal was al heel lief voor ons gewest en had gisteren reeds de nodige bus- en ferryinfo opgezocht. Deze keer waren het niet wij die het woordenboek hanteerden, maar zij. Ze wilde graag haar Engels oefenen en daar kreeg ze niet vaak de kans voor. We logeerden in een business hotel, en daar verblijven voornamelijk Japanse zakenmannen of mensen zoals wij die de goedkoopste oplossing zoeken omdat ze voor lange tijd onderweg zijn. Wij waren dus erg dankbare proefkonijnen. Als bedankje had ze een brief geschreven waarin ze ons een goede reis wenste en bedankte om haar de kans te bieden om te oefen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat Japanse reizigers in BelgiŽ dezelfde ervaring hebben.

De ferry vaart zelf duurde slechts 1 Ĺ uurtje maar we hebben er wel van genoten. Dit was de eerste dag dat het zonnetje volop scheen en op het dek stond een stevig briesje. Onderweg kregen we nog vele kleine eilandjes te zien, erg mooi allemaal. In tegenstelling tot bij ons zitten er hier maar erg weinig meeuwen, er zijn wel een soort roofvogels (zeearend?) die erg spectaculair zijn en met vele rond de kustlijn rondhangen.

In Usiki bezochten we de "Sekibutsu" of stenen Boeddha's. Deze Boeddha’s zijn uitgehouwen uit de rotsen en wonen in een prachtig natuurpark. Er worden heel veel maatregelen getroffen om deze monumenten te bewaren want ze zijn gemaakt uit een erg proreus gesteente. Dus konden we ze bewonderen onder hun splinternieuw dak. We maakte ook nog een wandeling in het omliggende natuurpark. Hier zagen we ons eerste bamboebos, iets waarmee we blij waren zoals je op de video kan zien.