Bussen rijden door gebouw te Osaka.

Trip Start Feb 27, 2010
Trip End May 29, 2010

Flag of Japan  , Shikoku,
Monday, April 5, 2010

Na de dagen verplichte rust in Osaka konden we eindelijk terug op weg. Deze keer zouden we gebruik maken van de highway bus, een goedkoper alternatief op de trein. Maar eerst moesten we de bushalte zien te vinden natuurlijk. Het adres hadden we alvast te pakken gekregen via het hotel, het was slechts een kort metroritje verwijderd. Dus, hup de metro in en op zoek naar de bus.

Op het adres aangekomen waren er geen bushaltes te zien, wel erg veel bussen. We begrepen er niets van. Gewapend met een woordenboekje spraken we de eerste persoon die we tegen kwamen aan en er uit zag alsof hij voor de busmaatschappij werkte. Met veel moeite wist de man ons duidelijk te maken dat we in het gebouw moesten zijn. "IN het gebouw?": vroegen we onszelf af, maar we gingen toch maar eens kijken. Baat het niet dan schaad het niet. Binnengekomen merkten we dat er een pictogram stond naar de ticket verkoop voor de bus. In de hoop dat daar iemand Engels sprak gingen we dan maar naar de vierde verdieping van het gebouw. Groot was dan ook onze verbazing eens we daar arriveerden. Er stonden wel twintig bussen te wachten op de vierde verdieping. Hier gingen dus al die bussen heen. Doormiddel van een brug reden ze gewoon los door meerdere gebouwen. Kwestie van niet in de regen te moeten wachten zeker.

Onze volgende stop was Tokushima, maar de rit daar heen was eigenlijk de activiteit van de dag. Het was dan ook een erg mooie rit. Onderweg passeerden van het stadje Naruto (high five to the anime nerds “otaku” die dit lezen) en we reden over de brug die het grootse eiland (Honshu) verbind met het eiland dat in de Japanse binnenzee ligt (Shikoku).  We arriveerden in de late namiddag, wat ons de kans gaf om wat te genieten van het zonnetje en rond te wandelen in de stad. Tokushima is een kleine provincie stad, die voornamelijk dienst doet als vertrekpunt voor pelgrims die een tocht ondernemen om de tempels op Shikoku te bezoeken. Wijzelf bezochten enkel een lokaal restaurant. De Japanners zijn een beetje zoals tefal, ze denken aan alles. Zo hebben ze een geweldige oplossing voor het probleem “BBQ in de regen” gevonden. Ze doen het gewoon binnen, op restaurant. Het menu was wel een beetje natte vinger werk, maar we aten nogmaals onze buikjes rond en moe maar tevreden keerden we weer terug naar ons hotel. De volgende ochtend stond er alweer een volgende trip op het programma.