Fiji

Flag of Fiji  ,
Sunday, December 23, 2007

Hyvaa joulua kaikille!

Tultiin eilen takasin saarihyppelylta ja voitte uskoa, kun oli kiire loytaa ihan oikea suihku, josta tulee lamminta vetta ja huone, jossa ei tarvi pelata, etta sisilisko hyppaa yolla paalle (oli kaynyt yhdelle uudelle tutulle) tai, etta lintu lentaa sisaan huoneeseen (kavi meille). Onneksi oltiin jo varattu huone, joten tiedettiin mihin pain pyytaa taksikuskia ajamaan ja oli kylla ihan tosi hyva huone (joskaan sita lamminta vetta ei saatu) ja kivan nakoinen hotelli muutenkin. Kylla taalla kelpaa joulua viettaa ja huomenna Ehka viela paastaan asumaan kyseisen hotellin sviittiin, kun olivat mokailleet jotain meidan varauksen kanssa ja se on ilmeisesti ainut vapaa huone.. En usko ennen ku naen, mutta olishan se hienoa :)

Mutta jotain viela noista saarista.. Vaikka tuosta alusta saa ehka kuvan, etta ei oltais nautittu siella olemisesta niin ei se niinkaan ole. Ihan ok majoituksia oli kaikki mokit ja tarjottu ruokakin paa-asiassa syotavaa. Parasta saarihyppelyssa kuitenkin oli ehdottomasti rannat, lammin merivesi ja vihreat saaret. Hiekka ei ollut hienointa mahdollista ja se oli taynna pienia korallipaloja, mutta toisaalta, kun kaytiin pari kertaa snorklaamassa niin ihan hienoja koralleja nahtiin. Ei niin hienoja mita Hurghadassa (niin, kun ehka laitoin jo aiempaan tekstiin), mutta kaloja oli paljon ja tosi natteja. Eilen kaytiin snorklaamassa yhden koralliriutan reunalla ja siella oli haita! Onneksi ne oli kiltteja riuttahaita (nayttivat kuitenkin ihan oikeilta) ja me paastiin silittamaan niita. Jannan tuntunen iho(?) niilla :) (En oo muuten tainnut muistaa kirjottaa, et paastiin silittaan delfiiniakin sillon San Diegossa, mut se ei ollu ihan niin siistia, ku tama, koska ne delfiinit eli siella Sea Worldissa, mutta naa hait elivat ihan villeina :)

Otettiin aurinkoa jonkin verran ja paljon enempi maattiin rannalla pilvien alla mika ei yhtaan haitannut, kun tuo aurinko aina valilla pilkisti ja sillon, kun se sen teki, oli ihan tajuttoman kuuma! Rusketusta saatiin jonku verran...ihanaa, kun ei enaa loista lumivalkosena! Oli muuten hassua, kun naa kyseiset saaret ei ollu mitaan kauheen isoja joten siella tutustu helposti saaren muihin lomalaisiin (parhaimmillaan meita oli 5 ihmista lomakohteessa) ja sit, kun naki naita ihmisia myohemmin uudestaan niin tuntu aivan, kun olis nahnyt vanhoja hyvia tuttuja :) Saarten asukkaat oli tosi ystavallisia ja yrittivat tosi paljon saada meidat kaikki viihtymaan siella. Esittivat meille tansseja ja pakottivat osallisumaan niihin :) Ma voitin yhdessa kilpailussa papaijan jota sit kanniskelin mukana kunnes joudun heittaan sen pois, ku siihen oli jossain vaiheessa tullut lommo ja se oli ruvennut sit homehtumaan samantien.. Hoh! Hedelmat on tosi hyvia taalla..

25. paiva lahdetaan sit aamulla heti aikaisin kohti uutta seelantia ja sielta sit lisaa tarinointia :)

Nauttikaahan kaikki joulusta meidankin puolesta!