Vliegen en zandhappen in Huaccachina

Trip Start Aug 02, 2012
Trip End Aug 01, 2013

Flag of Peru  , Ica,
Friday, June 7, 2013

De bus rit naar Ica is een stuk gemoedelijker dan de vorige en we kunnen zelfs even slapen. In Ica aangekomen nemen we een taxi(tje) naar Huaccachina, een oase 5km buiten Ica tussen de enorme zandduinen.
Hier zijn de hoogste zandduinen van Zuid-Amerika; sommige hebben een hoogte van bijna 500 meter.
Huaccachina bestaan alleen uit 2 straten die om de oase heenlopen en waaraan hotels/hostels en touroperators zitten.
Verdwalen kan je hier niet. En na alle fraaie landschappen die we inmiddels hebben mogen bewonderen, is deze oase in die enorme duinen toch ook weer bijzonder en uniek.

Het is hier aangenaam warm en het feit dat we eindelijk na al die tijd lager bij zeeniveau zitten maakt het ook een stuk makkelijker met ademen en bewegen.
Wij zitten in het hostel Carola del Sur met zwembad om even te relaxen en te zwemmen.
Naast chillen zijn sandboarding en buggy tours door de duinen hier het enige wat je kan doen, of eten natuurlijk in een van de restaurantjes als je niet wilt koken.
Wij blijven 3 nachten en besluiten de 2e dag te gaan sandboarden met een buggytour. Nu eerst dus even lekker bij het zwembad liggen.

We zitten in een buggy met nog 5 meiden en een enigszins sto´cijnse chauffeur.
We rijden richting de duinen en voorbij de oase geeft hij gas en we vliegen met recht door de duinen. Die meiden beginnen allemaal te gillen, zelfs ik (Mir)... Dit zorgt ervoor dat de chauffeur alleen maar hogere duinen zoekt en met een noodvaart omhoog rijdt. Mars vindt het echt helemaal te gek en kan niet wachten om dit ooit eens met de crossmotor te doen, je voelt gewoon de adrenaline door je lijf gieren! Echt te gek! Aan de top gekomen is het zo steil omlaag dat je het niet eens kan zien. We vliegen over de rand en gaan recht naar beneden.
Sixflags is er niets bij!!! Genieten van deze spectaculaire rit met onze onverzadigbare need for speed yihaa!! Kickuhh!!!!

Uiteindelijk mogen we boven op een van de duinen onze kans wagen en op onze buik met een sandboard de berg af. Vanaf de 2e duin kan je dit ook staand proberen.
Wat onwijs leuk is dit!
Kilo's zand in de broek en een paar duinen verder laden we de sandboards weer in en gaan we opnieuw met de buggy vliegen door de duinen.
We eindigen op een van de hogere duinen om te genieten van de zonsondergang en gaan dan weer richting de oase!
Wat een onwijs leuke toer is dit voor weinugg!

Als we 's avonds gaan eten bij Desert Night komen we Marsha & Diewertje tegen. Deze meiden hebben we ook ontmoet in Sucre in cafe Florin. Twee dames uit Utrecht en net als Nena & Linda ook verpleegsters en ruim een half jaar aan het backpacken. Zij gaan ook vanuit Ica richting Lima en zij blijken met dezelfde bus de avond daarop te gaan.
Het is een gezellig wederzien met lekker eten en vino en we spreken af om samen te ontbijten. Bij Desert Night hebben ze nl. een enorme pannenkoek gevuld met fruit als ontbijt! Daar heb ik (Mir) wel zin in...
Een echte aanrader!

De volgende middag pakken we een taxi naar de bus terminal en gaan met de dames richting Lima. De rit is maar 4 uur dus geen probleem voor deze inmiddels professionele bus reizigers!!