La joia de Laos

Trip Start Sep 21, 2012
Trip End Dec 23, 2012

Flag of Lao Peoples Dem Rep  ,
Saturday, October 27, 2012

I va arribar Luang Prabang. La ciutat Patrimoni de la Humanitat ens va enganxar. Volíem passar-hi tres dies i ens hi vam quedar cinc.
La ciutat més cuidada de Laos, carrers estrets amb casetes de colors, dos rius que l'envolten i vegetació exhuberant. Ens vam pendre els dies de turisme sense presses: un dia vam anar a caminar per la ciutat, pujant al Wat Phu Si per veure Luang Prabang des de les alçades, i menjanttot-el-que-t'hi-càpiga-al-plat per un euro als mercats locals. A la nit, tornem a gaudir dels mercats nocturns que tant ens agraden: làmpares, dibuixos i aquarel-les, postals, pantalons, artesanía, bijuteria… i aprofitant l'ocasió,ja tenim alguns regals de Nadal.

Un cop explorada la ciutat, invertim un dia en explorar la zona del voltant i així, fem una excursió de mig dia a les Kuang Si Waterfalls; un parc natural amb cascades espectculars, a algunes de les quals et pots banyar

Tot i no deixar de banda la vida nocturna, traiem forces per llevar-nos d'hora (a les 6 del matí!) per anar a veure la crimònia de l'almsgiving: una rocessó on els monjos de tots els temples recullen les ofrenes de menjar que la gent els hi dóna. Tot i haver de matinar, l'espectacle és mot curiós. Un silenci inunda la ciutat, no hi ha trànsit i tota una fila taronja dóna un toc de color als carrers. Quan acaba (no dura més de 40 minuts), apofitem que ens hem llevat d'hora, per anar a una classe mtinal de ioga a la vora del Mekong.

Casualitats de la vida, Luan Prabang no és un lloc difícil per retrobar-se amb altres viatgers: ens vam trobar un dels nois que van amenitzar els nostres aniversaris, així que vam passar un parell de dies acompanyades. Durant aquests dies, tota la ciutat es preparava pel "Boun ok phansa", una festivitat budista on la gent ofereix espelmes, barques i làmperes fetes de paper als temples. El dia 31 d'octubre, els carrers s'inunden de colors, figres i música que acompanyen la processó de les barques cap a un temple, on després d'escollir el millor, encaminen les barques il·luminades amb espelmes, alliberant-les a l'aigua del riu Mekong. L'espectacle és màgic, infinitat de llums de colors inunden els carrers de la ciutat, plens a vessar de gent i on els turistes són més que benvinguts. Així doncs, no ens podíem haver acomiadat de millor manera de Luang Prabang, la ciutat més fascinant de Laos.