Todo va bien en Vang Vieng

Trip Start Sep 21, 2012
Trip End Dec 23, 2012

Flag of Lao Peoples Dem Rep  ,
Tuesday, October 23, 2012

Després de l'agitació de la capital, tornem a passar uns dies de calma, com no podia ser d'altra manera a Laos.
5 hores en minivan per una carretera plena de corves (però amb vistes espectaculars), ens porten a Vang Vieng. Tot i ser la capital del tubing i la festa, l'ambient estava molt tranquil (ara mateix està tot bastant tancat per temes pilítics i de bona imatge). Vam llogar unes bicis de muntanya per anar a una e les mil coves que hi ha a Laos, i al Blue Lagoon. Li diuen "lagoon", però és més aviat un tros ample de riu, on l'aigua és molt blava (sobretot comparat amb el color marronós del Mekong) i t'hi pots banyar. Tot i això, no deixa de ser bonic.

Ja cansades de veure capítols de Friends als bars de Vang Vieng, a la majoria de bars o restaurants, hi ha un parell de televisors que emeten capítols de Friends, Family Guy o South Park durant totes les hores del dia de tots els dies de la setmana mentre estan oberts, vam decidir buscar una mica de misteri. Així vam arribar a Phonsavan, una mica més a l'est del país. 6 hores més de minivan per una carretera no gaire diferent a l'anterior, ens condueixen a un poble-ciutat d'un sol carrer ample, però amb la millor sopa de noddles del món!
Ens hi estem només un parell de nits, temps suficient per visitar el Plai of Jars, i un centre d'ajuda a supervivents de mines antipersona, que encara queden enterrades pel país, fruit de guerres passades.

Totes dues visites ens impressionen: una per la duresa dels testimonis, les imatges i la història, i l'altra pel misteri que l'envolta. Plain of Jars és una extensió de terra on s'han trobat tota una sèrie de gerres de pedra de gran mida, que no se sap d'on han sortit. Actualment hi ha 3 llocs desminats, i amb el primer ja en vam tenir prou per a fer-nos una idea.