Pa amb tomàquet i truita de patates lao-style

Trip Start Sep 21, 2012
Trip End Dec 23, 2012

Palamei Guesthouse

Flag of Lao Peoples Dem Rep  , Salavan,
Sunday, October 14, 2012

Tad Lo és un poble tan petit que ni el Google Maps el troba. Tot i això, vam pensar que seria una bona base d'operacions per explorar una part del Bolaven Plateu.
El Bolaven Plateu és una zona elevada del sud de Laos, on la gent viu bàsicament del turisme i de l'agricultura. Hi ha moltes plantacions de cafè i moltíssimes cascades, algunes de petites a d'altres que arriben als 120 metres.

Vam estar un parell de dies a Tad Lo. Esperàvem que fos una mica retiro espiritual, una mica més muntanyenc i sense passar tanta calor, però no va ser ben bé així. Tot i això, no ens va desagradar i vam anar a fer una excursió pels voltants. Vam creuar un parell de poblets de la zona (sabaidee!, sabaidee!) , el riu amb la gent banyant-se i vam passar per tres cascades. A la última ens vam quedar una estona a banyar-nos i refrescar-nos una mica amb uns nens de la zona que ens van voler acompanyar.

La gran sorpresa de Tad Lo va ser trobar un restaurant on al menú hi havia, tal qual, "Pa amb tomàquet, oli i sal" i "Spanish Omlette". Vam decidir que ens mereixíem un bon esmorzar i ens ho vam regalar, després de tants dies fora de casa alguna cosa es troba a faltar... Així vam conèixer a la primera catalana de Tad Lo, una noia que vivia allà des de feia un parell d'anys i es cuidava del restaurant.
A la nit, de tornada a la guesthouse, vam conèixer al segon català i tercera catalana de Tad Lo: una parella molt simpàtica que feia la volta al món. S'allotjaven a la mateixa guesthouse que nosaltres i vam acabar fent el sopar amb l'home de la casa i 4 turistes més. Total, que vam menjar truita de patates per segon cop el mateix dia.. Això sí, aquest cop acompanyada amb més cuina laosiana: sopa de carbassa, verdures al forn, arròs i carn a la brasa.
En resum, que si en un mes no ens hem trobat a cap català, només cal anar a Tad Lo, que ve a ser semblant al cul del món, per trobar-te amb 3 catalans i menjar 2 truites de patates en un sol dia.

Així, després de la muntanya vam seguir fent camí cap a Savannakhet, Tha Kaek i Tham Kong Lor, tot fent hores i hores de bus i quilòmetres cap al nord
Savannakhet i Tha Kaek són dues ciutats petites a la vora del Mekong. Tot i la curta estança, a les dues vam poder disfrutar d'un passeig al vespre a la vora del riu i d'una preciosa posta el sol.
Tham Kong Lor és un altre cul del món; per arribar-hi vam necessitar un bus i dos songthaewvs (camió de passatgers) amb les esperes d'una hora aproximadament entre els diferents vehicles. Tot i això, va valdre la pena, ja que vam poder gaudir d'un dels millors paisatges que hem vist a Laos: camps d'arròs envoltats de muntanyes càrstiques, un poblet amb quatre cases i un riuet.