Bicicletes, postes de Sol i hamaques

Trip Start Sep 21, 2012
Trip End Dec 23, 2012

Sunset View, Don Det, Si Phan Don

Flag of Lao Peoples Dem Rep  ,
Wednesday, October 10, 2012

Després de tants dies agafant autobusos, vam decidir que uns dies de relax al sud del país no ens anirien pas malament. Així, ens vam encaminar cap a Si Phan Don, o més internacionalment conegudes com les 4000 Illes del Mekong.

Ens vam allotjar a Don Det, que tot i ser una de les mes visitades per turistes, encara conserva un caire rural que li dóna molt encant: no hi ha camins asfaltats, la gent viu tranquilament treballlant al camp, no hi ha botigues i els transports principals són la barca i la bicicleta.

Ens hi vam estar un parell de dies, gaudint de la posta de sol des de les hamaques del nostre bungalow, a la vora del Mekong. A part de descansar, també vam treure temps per caminar per tota la illa i llogar unes bicicletes per creuar a la illa del costat, Don Khong. Allà hi ha unes cascades i el que els locals consideren una "platja", que venen a ser uns 5 metres de sorra on et pots banyar, això sí, cal vigilar i no caure en una de les trampes mortals que hi ha a la zona (altrament conegudes com a sorres movedisses)

Després del merescut descans i dels idílics passejos en bicicleta, vam encaminar-nos cap a una visita més cultural. Així, vam arribar al poble de Champasak, encara a la vora del Mekong, on hi ha les runes del temple Wat Phu Chamasak de l'època Khmer.

Fins ara, podem constatar diverses característiques de la vida a Laos:
  •   Les 7 del matí a Laos són com les 10 del matí a Barcelona: els galls ja fa hooooooores que canten, la gent està hiper-activa i tot sembla que faci hores que funciona.
    • Nota: els galls a Laos no canten quan es fa de dia. Comencen a cantar a les 3.30 o 4 de la matinada, quan encara és fosc (molt fosc).
  • El temps d'espera mitjà per a què et serveixin un àpat és d'una hora.
  • Mai saps si les botigues i restaurants estan oberts: tot està al seu lloc però mai no hi ha ningú.
    • Nota: si hi ha algú, està estirat a una hamaca, i et parlarà des d'allà. Si de cas, després de 4 o 5 minuts ja es mourà.
  • A les 6 de la tarda ja és de nit, i tot tancat.
  • Les 10 de la nit a Laos són les 4 de la matinada a Barcelona.