A la vora del Mekong

Trip Start Sep 21, 2012
Trip End Dec 23, 2012

Flag of Thailand  ,
Tuesday, October 2, 2012

Quan no tens clar on anar, és molt fàcil deixar-te endur pel consell d'altres viatgers que et trobes pel camí. És així com vam arribar a Chiang Saen, un poble a la vora del riu Mekong, que separa Laos de Tailàndia.
La primera impressió del poble no va ser gaire bona, ja que anàvem amb la idea de trobar-nos un poble petit i recollit com Mae Salong, i de cop ens vam trobar enmig d'una llarga carretera de ciment i molts cotxes. De fet no sabíem ni on havíem de baixar, anàvem entretingudes llegint i mirant el paisatge fins que el bus es va parar de cop i ens van fer fora, això sí, amb un somriure a la cara.
Després d'una visita als seus temples abandonats, el mercat de menjar i la vora del riu, ja li vam anar trobant el seu encant. Estranyament es va posar a ploure moltíssim i ens vam haver de refugiar sota un plàstic que ens feia de sostre durant una bona estona. Vam acabar sopant a una paradeta de carrer, amb els nostres companys viatgers francesos, una parella que també havíem conegut a Mae Salong i una nova parella kiwi-tailandesa que ens feia de traductora.

L'endemà per fi vam poder llogar les motos, i tot i la omnipresent pluja que ens acompanya cada dia, vam poder gaudir d'unes emocionants carreteres i un increïble paisatge. Vam arribar fins al Golden Triangle: frontera de Myanmar, Tailàndia i Laos. Es tracta d'un punt famós de la zona, antigament pel contraband d'opi ,però avui en dia és més aviat una atracció turística. Després vam seguir conduint fins al Doi Tung, una muntanya del nord, quasi frontera amb Myanmar. La major atracció però, és el camí cap allà, on et vas trobant diferents poblets, temples i vistes espectaulars. En total vam estar 6 hores conduint, vam acabar fetes pols però satisfetes. Per acabar el dia, ens vam regalar un sopar a la vora del Mekong, amb la visió de la lluna taronja reflexada al riu.