Anem a la muntanya!

Trip Start Sep 21, 2012
Trip End Dec 23, 2012

Flag of Thailand  , Chiang Mai Province,
Sunday, September 30, 2012

Seguint el nostre camí cap al Nord, fem la següent parada a Tha Ton, un poblet de muntanya amb riu, però que no té més que un carrer que atravessa el poble, en 20 minuts ja el teim vist i reservem forces per l'ecursió de l'endemà. Descobrim a més, que som quasi les úniques farangs que trepitjen el poble des de fa més d'una setmana. Tot i això, estem molt contentes amb la nostra guesthouse, tot un luxe per només 2,5€!
L'endemà ensllevem d'hora per anar a fer una petita excursió a la muntanya, entre temples i imatges de Buda fem l'exercici matiner per la mutanya abans de marxar cap a Mae Salong.

Mae Salong és un poblet petit de muntanya envoltat de plantacions de te. És de caire xinès, però hi conviuen moltes ètnies diferents, la més comuna són els Akha, que vesteixen de manera més tradicional i viuen en aldees molt petites i aïllades. Tot de Mae Salong ens va encantar... fins i tot la manera d'arribar-hi: vam agafar un songthaew (una mena de taxi/pick-up) a Tha Ton, però ja no hi havia lloc per nosaltres, així que molt amablement ens van oferir anar a la baca, vigilant les nostres motxilles. Vam pensar: "quina emoció!" i "així ens posarem morenes!", però res més lluny de la realitat; ens cosa de 10 minuts va caure una pluja de mil dimonis, és el que té visitar Tailàndia en època de pluges... Però nosaltes vam seguir contentes, doncs anàvem completament preparades (visca Quechua!). El paisatge no va deixar de ser impressionant durant tot el camí.
Quan vam arribar ens van dir que aquella nit era la Full Moon party i a Mae Salong es celebrava amb una barcacoa gratis al nostre hostal (que alhora era la palça del poble) i petards a l'estil Sant Joan xinès. A la barbacoa ens vam trobar tots els guiris del poble: una família de rusos que portava 5 anys viatjant, una mare i un fill francès, una parella d'un americà i una japonesa, una dona belga mig perduda, 3 nois francesos i nosaltres. Va ser una gran nit, tots tastàvem nous menjars, ballàvem, xerràvem i fins i tot hi havia un professor de música tailandès-laosià tocant un instruent típic xinès amenitzant la vetllada.
Els francesos ens van convèncer per a què l'endemà lloguéssim motos i ens anéssim amb ells a recórrer les muntanyes si el temps ho permetia, cosa que no va succeir, així doncs, ens vam posar les botes i vam anar a passejar per la muntanya per conèixer les comunitats ètniques del voltant.
En definitiva, el que havia de ser una estada d'un dia es va convertir en quasi bé 3, fins que vam decidir marxar de l'atmosfera màgica que envolta Mae Salong per tornar a recórrer quilòmetres.