Gate to paradise

Trip End Apr 23, 2010

Flag of Australia  , Queensland,
Tuesday, March 30, 2010

Hallo allemaal,
Na een lange nachtrit (zonder slaap, want vandaag was een verveeldag dus was niet moe) kwam ik aan in Airlie Beach. Wat rondgehangen op internet, een duik in de lagoon en lekker gegeten en m'n spullen gepakt voor de trip naar de Whitsundays. Voor de zekerheid ook nog extra pillen gekocht tegen zeeziekte.

Dag 1
Na 20 minuten lopen kwam ik aan bij Apel Point Marina waar mijn boot (een trimaran zeilsboot) gaat vetrekken. Mijn schip heet: Avatar. We zitten met 26 mensen op de boot en 3 man crew. Hup.. wat pillen naar binnenwerken en laat het zeilavontuur maar gaan beginnen. Ik heb er zin in. Vanuit de haven hadden we al een prachtig uitzicht maar helaas zat het weer niet mee en op dag 1 hebben we de hele dag regen gehad en een bewolkte lucht. Door de cycloon die hier 2 weken geleden was is het water en de koraalriffen nog steeds troebel dus helaas heb ik geen nemo's en ander moois gezien tijdens het snorkelen bij Hook Island. Misschien morgen meer geluk...
Na het snorkelen gingen we verder varen en hebben we nog een snorkelduik genomen maar helaas was er ook niet zoveel te zien. Daarna aanmeren en dineren.. er werd lekker voor ons gekookt!! jammie!!!

Na het eten was het tijd voor kletsen en spelletjes daarna met de speedboot naar land want omdat ik normaal gesproken altijd zeeziek ben had ik geboekt om te slapen aan land (maar was helemaal neit zeeziek geweest gelukkig). We moesten 10 minuten lopen door de bush bush en kwamen uit bij een "resort". Er was wel een zwembad maar verder was het niet echt resort te noemen... de douches hadden nl. zout zeewater en de kamers waren megaheet en verder was er helemaal niets maar goed wij hebben het met onze groep zelf maar gezellig gemaakt.. maar niet tot te laat want morgen moesten we om 06.15 uur al weer bij de pier staan.

Dag 2
Vandaag gestart met een heerlijk ontbijt en daarna snorkelen. Dat snorkelen is nog een heel avontuur elke keer want vanwege de Jelly Fish / Stingers kun je niet zomaar in zee springen. Er zijn nl. een aantal soorten stingers waardoor je direct dood bent als die je raakt. Dus moeten we ons elke keer in een soort wetsuit hijsen en daarna kunnen we pas het water is. Na het snorkelen met de speedboot naar land gegaan om vervolgens 4 km. te wandelen naar 2 lookouts en daarna: Whithaven Beach!. Het beroemde strand van de Whitsundays. En ik moet zeggen... wat een geweldig mooi strand.. helaas ook hier geld: alleen zwemmen met je stingersuit aan. Wacht the pictures... hihihi
Daarna nog naar een andere spot geweest om te snorkelen maar deze keer had ik er geen zin meer in en heb lekker een middagdutje gedaan. Daarna weer heerlijk gegeten en de avond weer doorgebracht met pokeren in het resort.

Dag 3
Vandaag om 05.15 op om de zonsopgang te zien en daarna na het ontbijt al zeilend terug naar Airlie Beach. Al deze dagen ben ik niet zeeziek geweest, heb ik niet gedouched (behalve dan met zoutwater maar denk niet dat dat echt helpt), heerlijk gegeten, leuke mensen op de boot, prachtige fotos.. dus ook deze trip was geslaagd.

Terug in de haven eerst gedouched bij de Lagoon (soort openbaar zwembad) en daarna spullen opgehaald en doorgelopen naar de bushalte. Op naar Townsville. Een aantal mensen van de boot gingen ook met dezelfde bus en bij toeval zaten ze ook in hetzelfde hostel.

--------------------------------------------------
Ola para todos!

Depois uma longa vinda de onibus (e nao dormi a noite no onibus) chegei em Airlie Beach. Olhei um pouco a internet, as lojas, nadei na piscina (Lagoon) e jantei bem. Arrumei minhas coisas pois amanha irei para os Whitsundays. Por seguranca comprei mais remedios porque normalmente fico tao doente no mar.

Dia 1
Depois de andar 20 minutos chegei no Apel Point Marina aonde meu barco (um trimaran) ira sair. Meu barco se chama: Avatar. Temos 26 pessoas no barco e um crew de 3 pessoas. Bom, comi meus remedios e vamos navegar! Estou animada!!! Saindo do porto tinhamos uma vista maravilhoso mas infelizmente o resto do dia foi triste com chuva e nuvens. Por causa do cyclone que passou por aqui ha 2 semanas atras a agua esta tuvo e nao dava para ver esses peixes tao bonitos. Talvez temos mais sorte amanha.
Depois do mergulho fomos navegar e mergulhamos em um outro ponto mas infelizmente era a mesma coisa. Depois parar e jantar.. a comida tava uma delicia!!

Depois do jantar era tempo para conversar e jogos e depois fui de speedboot para uma ilha pois um grupo ira dormir la e nao no barco. E como eu normalmente fico doente no mar tbm fui. Andamos 10 minutos no escuro na floresta e chegamos num "resort". Mas nao era exatamente um resort, apesar que tinha uma piscina, o douche era de agua salgada e os quartos eram muito quentes e mas do que isso nao tinha. Mas nos fizemos nossa festa.. mas nao dava para dormir tarde pois amanha tinhamos que estar prontos as 06.15 da manha.

Dia 2
Hoje comecamos o dia com um cafe da manha delicioso e depois mergulhar. Cada vez que nos mergulhamos eh um aventura porque nao dar para pular no mar assim. Tem um jelly fish e stingers e se ele te pega / topa voce morre na hora. Por isso temos que vestir um wetsuit e depois podemos entrar na agua. Depois desse mergulho fomos de speedboot para a ilha e depois de uma trilha de 4 km chegamos no 2 lookouts e depois: Whithaven Beach. A praia mais fomosa do Whitsundays. Mas aqui tbm.. so dar para entrar vestindo os stingersuits... olha as fotos.. rsrsrs
Depois fomos para mais um outro lugar para mergulhar mas eu nao fui essa fez e dormi no barco. Depois um jantar delicioso e a noite de novo no resort.

Dia 3
Hoje acordei as 5.15 para ver o sol nascer e depois do cafe da manha navegar devolta para Airlie Beach. Todos esses dias nao fiquei doente, nao tomei banho (acho que tomar banho de agua salgada nao conta), comida deliciosa, pessoas legais, fotos lindas, posso dizer que esse passeio tbm foi tudo de bom

Chegando devolta no porto tomei banho no Lagoon (uma piscina publica) e arrumei minhas coisas para ir no ponto de onibus. Indo para Townsville. Algumas pessoas do barco tbm iam pegar o mesmo onibus e por coincidencia tbm para o mesmo hostel.