Upgraden

Hotel El Dorado

Flag of Colombia  ,
Wednesday, December 9, 2009

Vanmorgen waren we redelijk bijtijds wakker en hebben we onze rugzakken ingepakt en zijn we vertrokken naar een ander hotel in de wijk La Candelaria. Gisteren waren we de stad ingedoken om een leuke dansplek te vinden en kwamen we uit in de wijk La Canderia waar alle hostels en leuke restaurants zijn. Bij diverse hostels werd geadverteerd voor prive danslessen a 10000 pesos per uur (3,5 euro)....en dus moeten we vandaag de keuze maken tussen dans professor Eddy en Vanessa....we gaan vanavond beslissen.
Het love hotel aan de calle 63 hebben we verlaten. Ondanks dat we een prijs gemaakt hadden voor de periode tot na de kerst mochten we zonder bijbetalen vertrekken. Al vier nachten was het herrie en sliepen we slecht. Inmiddels waren we ook de dag en de nacht aan het verwisselen....we kwamen pas rond twaalf uur uit bed en dat is zonde van de dag! Tevens waren er enkel professionele dansscholen in de buurt waar je in moet haken op een bestaande cursus, of de hoofdprijs betaald voor privelessen.

De wijk waar we nu zitten bied veel meer mogelijkheden. Leuke en goedkope restaurantjes, het oude centrum en alle musea zitten praktisch om de hoek....alles op loop afstand!
Gisteren hebben we na onze zoektocht een bezoek gebracht aan het politie museum. Onze Engels sprekende gids was een jongen verkleed in politie uniform welke op deze wijze invulling gaf aan zijn dienstplicht. Met name de afdeling over de vangst van de grootste drugs cartel leider Pablo Escobar had onze bijzonder belangstelling. Helaas bleek enkel een bebloede dakpan van zijn huis aanwezig in de collectie en niet, zoals in de planet vermeld stond, zijn bebloede jas. Bijzonder was tevens dat van het cartel waar hij tot 1993 El Doctor was nog steeds mensen vrij rond lopen. Het was een leuke rondleiding! De gids was tevens erg verbaasd over het drugsbeleid in Nederland....hij vond het maar vreemd! Leuk detail....de toegang tot het museum was gratis...toen we onze enthousiaste gids bij het einde een kleine fooi wilde overhandigen moesten we dat uit het zicht van de cameras doen.....hahahahahaha.

Vandaag hebben we lekker ontbeten in de stad.....een verkennings wandeling gemaakt....en zijn we naar het museo Del Oro geweest. Daar was een tentoonstelling van gouden gebruiksvoorwerpen en rituele voorwerpen welke gebruikt werden door de indianen vanaf de periode ver voor Christus. De tentoonstelling leek erg veel op de tentoonstelling welke we met Jan en Margreet in Costa Rica hebben gezien...en die vonden we beide veel indrukwekkender dan deze.

Vanavond gaan we ergens lekker eten....eens wat anders dan stokjes en mais op straat...of pollo met papas...