Bra dag!

Trip Start Jul 03, 2012
Trip End Jul 26, 2012

Flag of Czech Republic  , Moravia,
Friday, July 6, 2012

Ganska lång dag, har åkt en massa spårvagn, sett hela denna spökstad Ostrava (förrutom Stodoni, gatan där jag bor), inga affärer öppna alls under dessa dagar jag varit här (i princip), inga små supermarket ens (bara större, men dessa ligger utanför stan). Skulle köpa en vatten tidigare idag och till min förvåning tog damen i kebabkiosken (finns ju inga vanliga kioser) fram en 70'a vodka. Jag sa att det nog inte var så bra som töstsläckare utan föredrog det vanliga vattnet som stod en hylla upp (hon fattade inte vad jag menade, men efter att tagit bort ironin i min röst och bara pekade på vattenflaskorna så insåg hon vad jag ville ha - och verkade förvånad, hmm) hehe :)

Har även blivit förvånad över hur lite poliserna verkar ha att göra, var ute och gick på stan och såg helt plötsigt fyra poliser som höll på och fixa ett elskåp och någon stolpe där längs gatan.... Lite udda :) För övrigt många poliser ute och visar sig överallt, vet inte om det är bra eller dåligt men det känns nog bra, haha!

Har även blivit förvånad över hur få restauranger här finns i jämförelse med pubar och cafeer. Alla dricker hela tiden, men ingen äter! typ.... Mycket förvirring här, haha!

Kvällen kollade jag Sverige mot Korea, live!! U-20 VM i Ostrava! :)

Imorgon ska jag åka tåg!!! Hör och häpna, jag ska åka till Budapest!! Har ändrat lite i mina planer och det är jag grymt glad över, ska bli sjukt nice att ta motsatt varv ner mot Kroatien! Sarajevo, here i come!!! Nu är det dags att bli kulturell på riktigt! :)

Först en dag i Budapest.....