Framme i Ostrava

Trip Start Jul 03, 2012
Trip End Jul 26, 2012

Flag of Czech Republic  , Moravia,
Thursday, July 5, 2012

Då har man kommit till Ostrava i Tjeckien! Den fem timmar resan hit gick bra, förutom att den borde gått fortare,, ska aldrig klaga på SJ mer, dessa snabbtågen gick ju i 60 km/h typ, haha :)

Sista kvällen i Krakow var också riktigt nice! Ganska mycket random folk överallt... Bytade tåg i Katowice, himla tur att jag inte bodde där första nätterna som det var tänkt från början, inte speciellt fint... Träffade dock 2 polacker som ville övertyga mig om att börja läsa Bibeln, väldigt sympatiskt, men tror nog att de ödslade nästan 30 minuter i onödan på mig, menmen, jag hade ju inget bättre för mig i väntan på nästa tåg, hehe!

Väldigt lite folk på tåget, i min kupe satt det i pricip bara några danskar och ett gäng asiatiska tjejer som blev otroligt tacksamma för att jag hjälpte dem med väskorna,, började bjuda mig på mindre goda kakor osv. hmmmm

Väl framme i Ostrava begav jag mig till nöjesgatan Stodolni, gick in på första bästa hotell och prutade ner priset till 250kr/natt (stannar troligtvis 2 nätter), bad sedan om att få se rummet och till min förvåning var det en riktigt fin "typ" lägenhet med två rum. Hade tänkt lyxa till det lite nu i början och inte bo på några vandrarhem, en detta var bättre än vad jag hoppats på. Gillar reda staden, verkar vara lugnare än Krakow på något sätt...

Sitter just nu med en Staropramen för 10 kr på en riktigt soft uteservering och mår prima :)