CARIBE MEJICANO III

Trip Start Sep 01, 2006
Trip End Dec 12, 2006

Flag of Mexico  ,
Thursday, September 7, 2006

Bueno doncs la seguent parada es Mahahual, un poblet que basicament consisteix a una carretera de uns 8 km de llarg sense asfaltar.

Alla seguint la guia "Lonely Planet", que per cert per centroamerica no esta gaire be, buscavem un camping on plantar la tenda. Una dona ens va recollir a la carretera i ens va avansar una mica, pero feia molta calor, anavem amb les motxilles, i encara ens quedava molt per caminar, per tant vam decidir tornar a un camping que haviem vist i que quedava mes a prop del poble (nomes els dos primers km de la carretera eren poble, la resta eren campings/hotels i arbres caiguts per culpa de l'huraca de lany pasat.

Pos aqui estem, al mig de aquesta carretera, on nomes hi ha insectes, i un gos que anava por ahi i ens va fer companyia, suats i plens de pols, i lluny del poble. Per sort ens va parar el primer "cotxe" que va pasar: una pick up amb dos paletes mexicans a darrera i tot de material per a la construccio. Ens van fer lloc i alla ens vam ficar amb les maletes.

Vam arribar al camping, i vam plantar la tenda. Pero Mahahual no tenia gaire misteri, la platja no es maca, i no ens va triunfar gaire. Total, que decidim marxar al dia seguent, problem: l'autobus cap a Chetumal (ciutat on feiem el transbord per anar cap a Belize) sortia a les 5 del mati, o a les 6 o a les 6.30, segons l'horari mexica, i tampoc no era molt clar per quin carrer pasava per tant millor llevarse d'hora i no perdre'l (perque era l'unic del dia!) Per tant a dormir d'hora! pero abans s'ha de sopar! Un local ens va recomanar un lloc "ahi donde el Charli", que es menjava be i barato, i nosaltres cap a cal Charli! Bueno doncs cal Charli, era una xaboleta, que consistia en menjador/cuina/ tocador (si si, hi havia el mirallet amb la pinta, al cosat de la nostra taula) amb un pati traser, i on per sopar hi havia "sopa de pollo con tortitas". La veritat es que era bo i barato, i sobre tot autentic!!!!

A dormir!!! ens fiquem a la tenda (bueno fins ara no em explicat les aventures amb els insectes pero ja us podeu imaginar de quin calibre eren els mosquits, aranyes, i les picades que teniem pel cos!) i quan portavem com un parell d'hores dormint el LLuis fot un bot del "llit" i el pobre buscava por ahi: "que he notat algo a lesquena!", clar sense les lentilles no shi veia i quan miro jo hi havia un cranc negre gegant, que havia escalat la tenda, estava a la part de la reixeta de la porta i amb el seu pes, la reixeta shavia doblegat i el cranc anava caminant per sobre de lesquena del LLuis. Bueno el noi no va tornar a dormir tranquil aquella nit! I a mes desmontar la tenda pel mati, a les 4 i pico, quan encara era fosc, i tenint en ment el peaso cranc, tambe va ser una aventura.

Despres de desmontar, un taxi "colectivo" (el comparteixes amb mes gent i surt mes barato) ens va portar fins a Chetumal, i alla vam agafar l'autobus cap a Belize.