Bludné balvany

Trip End Sep 17, 2013

Flag of Estonia  , Lääne-Virumaa,
Sunday, September 15, 2013

Dnes si musíme přivstat, abycom stihli trajekt 8:30. Před 7 vyrážíme z hotelu a Monika má luxusní čas příjezdu, takže jsme první auto na lodi. Dáváme si snídaní na trajektu a kolem 9 vjíždíme směr park Lahemaa, cca 230 km, 3 hodiny cesty. Za Tallinem najíždíme na dálnici, takže posledních cca 60 km utíká super.

Na začátek jdeme turistickou trasu rybářskou vesničkou Altja, na cestu si dáváme kafe v místním neoznačeném restaurantu. Za necelou hoďku jsme zpět, "houpačkový" vrch, který měl být hlavní atrakcí jsme nenašli. Za to restaturace překvapí super jídlem - estonské bramboro-vepřo-zelo je exkluzivní, bramborový salát jakbysmet! Zajídáme borůvkovým koláčem a pokračujeme na druhou stranu parku do Kösmu.

Místo trasy k bludnému šutru jdeme do poněkud obskurního námořního muzea, které provozuje typický mořský vlk. Posedíme na kamenu a jedeme se ubytovat do Tallinu, protože už máme turistiky dost.

HRS se tentokát vytáhlo a hotel je prima. Jedinou skvrnkou je blízkost silnice, ale protože spíme spánkem spravedlivých, nic co by nás trápilo.

Večer vracíme auto. Jsme mírně nervozní z toho, že by někoho mohlo trápit, že jsme z něho udělali Auris 4x4 a podle toho vypadá. Hledáme proto Autopesulu, což je větší úkol, než by se na první pohled mohlo zdát. Nakonec najdeme, dočkáme se a Auris je jako uus.

Večer jdeme do oblíbené irské, vedle dáme zákusek a podnikáme křížovou cestu na hotel. Na recepci se odměníme vodkou, vytahujeme kostky a pouštíme se do čokolády (sakra, o tom nemám psát, to byl původně dárek :).