Pitkä tie keskelle ei mitään

Trip Start Oct 31, 2012
Trip End Apr 11, 2013

Flag of South Africa  , Northern Cape,
Wednesday, November 7, 2012

Kappas, pääsinpä nopeasti netin ääreen... leirintäalueella keskellä ei mitään Namibiassa. Wifi. Jeps. Kehitys kehittyy ja silleen. Kirjoittelen tätä siis riippumatossa Orange joen rannalla Namibiassa, mutta palataanpa ensi siihen, miten tänne päästiin.

Kapkaupungista lähdettiin hemmetin aikasin, koska matkaa oli edessä n. 700 kilsaa, josta suuri osa aikas vuoristoisissa maisemissa. Paikat Sophiessa sentään kiertävät päivittäin, joten kukin pääsee vuorollaan istumaan takana, jossa on pomppuista, tai edessä, jossa on pomppuista. Huomionarvoista matkalla oli karun kauniit maisemat (loppumatkasta maisema alkoi muuttua jo ihan täydeksi aavikoksi), täydellinen tapahtumattomuus (viimeisen kahden tunnin aikana näkyi yksi toinen kulkija), sekä hupaisa (sivusta katsottuna) episodi norjalaisen tytön ja suurehkon hämähäkin kanssa (joka osoittautui vaarattomaksi).

Perille muutaman sadan (kuulemma, ei kyllä näyttänyt, että siellä asuisi satakaakaan) asukkaan metropoliin Hondeklipsbaai (Koirakallionlahti) saavuttiin juuri auringon laskiessa. Auringonlasku kylän rannalla ehdittiin kuitenkin vielä katsastaa sillä aikaa, kun oppaamme/kuljettajamme/kokkimme Krusty valmisteli Braain, joka on siis (etelä)afrikkalaista grilllausta.

Seuraavina päivinä olikin sitten enemmän tapahtumaa...