Rantalomailua

Trip End Jun 22, 2010

Flag of Cambodia  ,
Wednesday, June 2, 2010

Tuntui vähän siltä, että oli aika jättää kansanmurhat ja kaupungit taakseen, ja suunnata reissun mahdollisesti viimeiseen rantalomakohteeseen - ja juuri sitä Sihanoukville on (paikalle pukattiin hotellia jo 70-luvulla, mutta turistiryntäys hieman viivästyi sattuneesta syystä). Reppureissaajat kuitenkin löysivät valkoiset hiekkarannat jo hyvä tovi sitten, mikä näkyy rantoja pitkälle reunustavina rantabaari-rivistöinä ja bungalow-kylinä.

Valitsin tukikohdakseni Serendipity Beachin, joka on vielä toistaiseksi jäänyt isommilta resorteilta valloittamatta (joskin rakennustyömaita näkyi kyllä pari), ja täytyy sanoa, että olen viihtynyt. Rantabaarit tarjoavat maistuvaa ruokaa (illan grillisetit ovat erityisen halpoja ja maistuvia), halpaa olutta ja mukavaa rantafiilistä (jep, se perinteinen reggae-baarikin tuli löydettyä... jotenkin Bob vaan sopii niin pirun hyvin siihen kun istuskelee rantahietikolla varpaat lämpimässä meressä siemailemassa kylmää juomaa). Meininkiin kuuluvat tietysti myös tuliesitykset ja ilotulitteet auringon laskettua (seitsemältä on jo täysin pimeää). Koko rantaa ei onneksi ole vielä rakennettu, eikä tarvinnut kävellä kauas, kun edessä oli jo ihan autiota hiekkaa (kuulemma pienen kivisen kannaksen jälkeen vielä parempiakin mestoja, itse en ole sinne asti vielä ennättänyt).

Aika on siis mennyt rentoutuessa, tänään tuli tehtyä pieni veneretki läheisille saarille (Bamboo Island ainut jossa käytiin maissa), jossa sitä autiota rantaa sitten riitti sitäkin enemmän. Sää ei oikein suosinut snorklausta tai biitsi-oleilua, sillä hieman lähdön jälkeen pukkasi pienoisen myrskyn (taivas oli kyllä tumma jo ennen sitä). Teki tuuli ainakin matkasta mielenkiintoisemman, sillä tyrskyt olivat ihan kunnollisia ja koko porukka oli melkoisen märkä jo ennen sateen alkamista. Hieman kyllä seurasin paatin merikelpoisuutta, mutta olin kyllä suhteellisen varma, ettei maininki ollut vielä sillä tasolla, että paatti olisi ollut vaarassa kaatua (oli kuitenkin suhteellisen iso vene), eikä miehistökään vaikuttanut huolestuneelta. Pilkahti aurinkokin sentään hieman esiin saarella oleillessa, mutta tarjolla olleet snorklaus-tilaisuudet sää kyllä hieman vesitti, sillä myräkkä teki vedestä varsin sameaa. Kyllä mä pari fisua näin, mutta ei mitään kovin näyttävää.

Kai täällä vielä pari päivää voisi ainakin viettää *siemaisee Pineapple Daiquiriaan*.

Edit. Lisätty pari kuvaa tutkimusretkistä vähän syrjäisempiin poukamiin. "Stop. Danger. Attacks."-kyltit oli lievästi epäilyttäviä, mutta taitaa viimeisimmistä iskuista olla jo useampi vuosi (ei enää edes aseistettuja vartijoita turistibusseissa :)). Tänään takaisin Phnom Penhiin ja sieltä seuraavana aamuna Battambangiin.

Nina on

Aah, no tuo alkaa jo näyttää lomalta. : )