Tussen Antalya en Fethiye: de Lycische kust

Trip End Oct 18, 2011

Andriake, Myra

Flag of Turkey  , Antalya,
Saturday, October 1, 2011

We zijn beland in het land van de Lyciërs (9de.-6de. eeuw v C), met zijn typische graftomben en door aardbevingen verzonken steden zoals Kekova. Tussen Fethiye en Antalya loopt een bekende en zeer aantrekkelijke wandelweg  -Lykia Yolü- langsheen de kust. Hier vind je nog veel natuur, vele mooie en lege stranden, een ideaal wandelgebied tussen historische monumenten en stranden. We logeren op de camping Andriake (8 Euro) (www.andriake.com), naast de antieke haven van Myra. Een turkse vriend van de eigenaar die tijdens zijn afwezigheid de camping beheert woont in Brussel en spreekt vloeiend frans, vol bewonderd door zijn turkse familie.

Zwischen Antalya und Fethiye, die Lykische Küste.
Wir sind angekommen im Land der Lykier (9ten.-6ten. Jh v C), mit typische Gräber und durch Erdbeben versunkene Städte wie Kekova. Zwischen Fethiye und Antalya gibt es ein Wanderweg  -Lykia Yolü-  mittlerweile bekannt und beliebt, die Küste entlang. Hier gibt es noch viel Natur und sehr viele leere Strände, ein ideales Wandergebiet zwischen Antike und Buchten. Wir kampieren auf den Campingplatz Andriake neben der antike Hafen von Myra.

Entre Antalya et Fethiye, la côte Lycéen
Nous sommes arrivés dans le pays des Lycéens (9ème--6ème siècle av C) avec ces tombes typiques et les villes submergées par des tremblements de terre, comme l'île de Kekova. Entre Fethiye et Antalya se trouve le GR -Lykia Yolü-  le long la côte. Ici on trouve encore beaucoup de nature et des plages vides, idéal pour des randonnées entre monuments antiques et plages. Nous campons sur le camping Andriake à côté du port antique de Myra.

Filip on

Op naar de laatste lijnen. Veel gezien op oude en nieuwe paden. Benieuwd of ik zelf nog ergens de tijd vindt om terug te keren.

matini
matini on

We zouden je wel enkele zeer goede tips kunnen geven. Een gunstige vlucht vinden en pensionnetjes zijn er met de vleet en beslist niet duur. Dalyan bvb is een absolute meevaller, ook met kinderen en van daaruit kan je ook andere dingen bekijken.