Op weg naar Istanbul

Trip Start Aug 11, 2011
Trip End Oct 18, 2011

Flag of Italy  , Veneto,
Monday, August 15, 2011

Vertrokken donderdag 11.08 om 14.30 hr en laat aangekomen voorbij Briançon aan de voet van de Col du Montgenèvre. Wegens averij aan de caravan  -afwatering gelost, het begint alweer eens goed-  blijven we nog een dag op deze mooie natuurbelaten camping "Iscle du Rosier" in Val des Prés. Zaterdagmorgen 13.08 om 08.00 hr (7°C) vertrokken voor een eindeleoze tocht dwars doorheen Italië naar Slovenië tot Postojna, beroemd voor zijn grot, een reis waard. We overnachtren op de camping "Pivka Jama" (24 Euro), zeer aan te bevelen.
De autoweg doorheen Kroatië en Servië  -over Zagreb en Beograd-  is uiterst monotoon en landschappelijk saai. Maar voorbij Smederevo wordt het iets aantrekkelijker. Ter hoogte van Zagreb overnachten we op de camping Plitvice (15 Euro) direkt aan de autoweg.
Zeer ongewoon voor ons de eindeloze grenscontroles (leve Europa) vooral aan de Servische grens, inclusief zelfs een controle van de caravan.
Maar in het motel-camping Jerina (Servië, 15 Euro) (www.moteljerina.com) aan de autoweg worden we zeer hartelijk onthaald en kunnen we internetten.

Unterwegs nach Istanbul
Abfahrt Donnerstag 11.08 , 14.30 Uhr, zur später Stunde Briançon vorbei, am Fusse der Col de Montgenévre angekommen. Am nächsten Tag, es fängt gut an, wegen Reparatur am Abwasserrohr einen Tag länger geblieben  -auch wegen sehr schöner naturbelassener Camping. Samstagmorgen ab 08.00 Uhr weiterfahrt durch Italien bis Slovenien, Postojna, berühmt wegen seiner Grotte und eine Reise wert. Wir übernachten auf den Naturcamping "Pivka Jama". Die Autobahn durch Kroatien und Serbien über Zagreb und Beograd ist monoton und langweilig. Ab Smederevo wird es etwas freundlicher. Gewöhnungsbedürftig sins die endlose Grenzkontrollen (es lebe doch Europa) vor allem in Serbien, sogar mit Wohnwagenkontrolle.

En route pour Istanbul
Enfin, parti jeudi le 11.08 à 14.30 hr et arrivé assez tard au pied du Col de Montgenèvre au delà de Briançon. A cause des pannes dans la caravane  -ça commence bien-  nous restons encore un nuit sur le camping "Iscle du Rosier" à Val des Prés. Samedi matin nous partons à O8.00 hr (7°C) et traversons l'Italie jusqu'en Slovenie, Postojna, renommé pour ces grottes qui valent un voyage. Nous campons sur le camping "Pivka Jama". L'autoroute en travers la Croatie en la Serbie  -par Zagreb et Beograd-   est très monotone, mais dès Smederevo le paysage change. Etonnant pour nous  -puisqu'on n'a plus l'habitude-  les contrôles aux frontières surtout en Serbie où on contrôle même la caravane à l'intérieur. Mais au Motel-camping Jerina (Serbie) sur l'autoroute nous sommes accueillis chaleureusement et nous avons la possibilité de WIFI.

hilde
hilde on

hopelijk gedurende de reis niet te veel probleempjes met de caravan! wij zijn onze 2e week Umbrië bezig. prachtige streek! hartelijke groeten van Hilde en Stefaan

barbara on

problemen met de caravan...een ergerlijk familiaal trekje.Hopelijk niets erger en kun je pechloos verder genieten van de reis

Helmy on

De kop is eraf. Helaas met wat pech (maar goed dat jullie toch donderdag al zijn vertrokken), maar ik hoop dat dat de enige en laatste keer is geweest. Gaat alles goed ook met Timbo en Aisha?

karel breda on

amai, relaas doet ons wegdromen..... maar dat is toch ook wat de bedoeling, toch?
veel plezier en laat de indrukken maar komen!
karel en monik

monik on

ik ben echt benieuwd naar al die boeiende reisverhalen, geniet ervan !monik en karel