Van las Vegas via death valley naar Beatty

Trip Start Aug 03, 2013
Trip End Aug 20, 2013

Flag of United States  , Nevada
Friday, August 9, 2013

Wat een lange hete dag. Zal lang verslag worden.

Gisteren dagje las Vegas achter de kiezen. Daar hebben we toch weer zoveel gezien. Om te gaan eten hebben we naar de Mac Donalds geweest waar ik mijne schattie verrast het met ne happy meal: gevolg. Crazy smurf reist nu met ons mee ( zie foto).

Voor de rest hebben we de strip gedaan waarbij we een uitgebreid bezoek hebben gebracht aan de M&M world. Voor de rest genoten van de gigantische hotels en casino's waar ik zo maar even 1$ vergokt heb.

Na een welverdiende rust zijn we vertrokken uit Las Vegas met het nodige (angst)zweet. Geloof me: als ge gewend zijt van de bermuda driehoek (Westerlo-geel-Bree) te rijden is dit zoooo scary, vijf vakken, opsplitsen van rijvakken, politiecontroles, ... Was toch blij dak terug op de rustigere baantjes zat. Op naar death valley dus.

Mooie route, maar des te dichter we kwamen des heter het werd. Zo zijn we death Vally gaan bezoeken bij 135 F (47°). De park ranger raadde ons ten stelligste de auto route aan omdat het te heet was. Bij death Vally aangekomen kreeg ik het inderdaad effe benauwd bij het uitstappen, was het van het mooie zicht of van de warmte. Wie zal het zeggen.

Grappig ook is dat je in de USA met je lichten aan moet rijden als er maar twee vakken zijn. Duurde effe eer ik het doorhad maar is in orde gekomen zonder boetes :p. Buiten death Vally nog enkele mooie dingen, ghost Town, landschappen gezien ( zie foto's ).

Ik moet zeggen in ghost Town zijn we niet zo lang gebleven want daar krioelde het van de waarschuwingen voor ratelslangen. En ik die daar effe ging wildplassen. Voor zelfde geld...

Om zes uur begonnen we een beetje honger te krijgen en toen beslisten we om eerst iets te eten bij de subway aangezien we nog 35 Miles moesten rijden. Om zeven uur zijn we dan verder gereden maar na dertig mijl begonnen we het raar te vinden dat we er nog niet waren. Wij aan de kant gaan staan, op Robke zijn kaart gekeken en jaja: we waren te ver. Hoeveel te ver vraag je je af. Wel dertig mijl. Blijkbaar waren we om ons broodje te eten gestopt naast het hotel waar we moesten zijn. Ik veronderstel dat mijn geliefde bloglezers nu eens goed lachen maar er niet van verschieten.

Dus zo is ons dagje weer ten einde. We gaan nu nog een plonsje nemen en dan ons bedje inkruipen want morgen hebben we een lange rit van 350 Miles voor de boeg en met ikke als chauffeur zouden er da wel eens wa meer kunnen worden.

Grts en se yha