Awhitu Peninsula

Proximity Apartments Manukau
Read my review - 5/5 stars

Flag of New Zealand  , North Island,
Monday, August 13, 2012

Vad har da hant sen sist jag skrev?

Jo vi bor fortfarande kvar i lagenheten da Pauls jobb blev forlangt ytterliggare.
Jag har hoppat over 100 Sky Jumps fran Sky Tower. (video och bilder kommer upp nar jag far tillgang till en dator som kan ta emot cd.)
Jag och mina jobbarkompisar sa hej da till var chef pa Red Hummingbird, dar vi tog nagra drinkar efter jobbet, da hon nu gar hem som mammaledig.
Lordagen den 4 augusti tog jag och Paul taget in till Auckland for att mota upp Rob som nu bor i stan. Da det var Rugby match den kvallen gick vi till en sportbar och bestallde mat och ol. Dar satt vi tills matchen var over och gick sedan vidare till en bar nere vid The Viaduct Harbour for ytterliggare nagra ol. Vi tog sedan sista taget hem vid tolv slaget.

Den har helgen kom Pauls kompis Andy, som han traffade nar han bodde nere i Dunedin, och sov over en natt da han skulle ta flyget nasta morgon ner till Dunedin.
Vi gick ut och at pa en Indisk resturang precis nedanfor. Deras butter chicken is to die for!
Darefter gick vi till Republic for nagra ol innan vi insag att det var sent och vi skulle upp tidigt nasta morgon.

Sa igar, den 12 augusti, skjussade vi Andy till flygplatsen pa morgonen.
Och da vi redan var uppe och forberett oss med hiking boots bestamde vi oss for att aka ut till Awhitu Peninsula.
Awhitu Peninsula, som stracker sig norrut fran Waiuku, erbjuder nagra av de basta utsikterna over bade Manukau harbour och den robusta vastkusten langs Tasman sea. Awhitu betyder 'place of longing' i Maori.
Vi stannade forst till vid Waiau beach sedan Clarks beach och The lighthouse. Dar hade vi turen att se en Orca i havet! En spackhuggare alltsa. TUR eller vad???!!!
Vi fortsatte sedan over de grona hoga kullarna och over mer farmland till Grahams beach, Matakawu, Pollok, Te Toro och Waiuku, dar vi stannade for fish & chips.
Jag har manga bilder fran gardagen och aven nagra roliga videos! Ni hittar dem har nedan pa sidan.

Idag har jag min sista dag ledigt innan det ar dags for 5 dagars jobb igen.
Strax ska jag ata lite lunch innan jag ska ner en stund till biblioteket och darefter aven ga en snabbis till Countdown. Sedan ska jag bara gora ingenting. Lasa min bok kanske eller slappa framfor en film. Time to relax!

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews