Karekare & Piha beach

Proximity Apartments Manukau
Read my review - 5/5 stars

Flag of New Zealand  , North Island,
Friday, July 20, 2012

I forra veckan var jag ledig i 3 dagar. Torsdag, fredag och lordag.

De forsta tva dagarna tog jag det lungt. Laste och sag pa film.
Ett tips: Se forgudsskull inte "The bucther boy!"
Nar Paul kom hem fran jobbet undrade han vad som hade hant nar han sag mig.
Och nar jag berattade att jag sett "The butcher boy" och att pojken i filmen var hur jobbig som helst och att jag bara var tvungen att se hur filmen slutade aven fast det irriterade mig sa in i helvete. Paul bara skrattade och sa att "resten av befolkningen i Irland tycker precis samma sak." Vilket inte gjorde saken battre.

Pa lordagen, den 14 juli, bestamde vi oss for att gora en utflykt da det var den forsta lordagen och helgen vi var lediga samtidigt sen jag borjade jobba.
Vi tog Pauls hyrbil som han anvander till jobbet (eftersom vi maste ta Betsy till besiktningen innan vi kan kora henne igen) och korde till Karekare beach.
Det tog dock oss ett tag att hitta ut dit da vi forvirrade oss runt i Aucklands suburb.
Nar vi borjade kora upp genom regnskogen visste vi att vi var pa ratt vag.

Karekare beach ar kand fran filmen "The Piano".
Och det ar verkligen precis sa dar vackert som de visar i filmen. Sa vackert att man bara vill skutta runt och gora gladje hopp precis som den lilla flickan gjorde pa den svarta stranden.
Vi tog en lang promenad och satte oss sedan ned for att fika innan vi gick tillbaka.
Och vi kunde inte valt en battre dag, vadret var underbart! Lite kallare kanske vid havet men inga tjocka regnmoln sa vi hade verkligen tur.
Sedan akte vi aven till Piha beach som inte ligger langt darifran. Jag var dar tidigare i somras (januari) nar jag kom till NZ forsta gangen.
Bada stranderna ar valdigt populara, sarskillt bland surfare. Och det var nagra stycken som surfade nar vi var dar.
Vi bestallde fish & chips och satte oss pa en bank och sag pa surfarna samtidigt medans solen gick ned framfor oss. Valdigt bra avslut pa dagen om du fragar mig!

I mandags kom Shaney upp till oss fran Dunedin! Vi traffade honom nar vi alla tre bodde samtidigt pa Aspen Lodge i Queenstown for nagra manader sedan. Kanns som det var igar nar vi spelade disc golf och drack ol pa kvallarna. :)
Da Shaney skulle flyga hem till England pa onsdags kvallen passade han pa att traffa oss en sista gang och for att lana var baddsoffa. :)

I tisdags tyckte jag darfor att Shaney kunde hanga med mig in till Auckland pa morgonen, da jag anda skulle till jobbet, sa han kunde turista lite dar under dagen da han inte varit dar forut.
Pa kvallen nar jag kom hem hade de bokat bord pa en indisk resturang som ligger precis nedanfor lagenheten. Sa jag slangde mig i duschen snabbt innan vi gick ned.
Maten dar ar verkligen topp klass! Sa gott att man dor! Men jag kunde ju inte ata ihjal mig helt for vi skulle ga pa bio efterrat. Och jag ville ju ata popcorn ocksa.
Givetvis nar vi kommer in till Event Cinema inne pa Westfield Shopping Center blir "Ted" som vi skulle se fullbokat innan vi kommit fram i den langa kon. Tur var det att den gick i en annan biosalong en halv timme senare!
Om ni har chansen att se "Ted" pa bio sa gor det! Riktigt javla rolig!
(Gillar ni "Family Guy" sa gillar ni den har!)

Nar jag kom hem fran jobbet i onsdags var det dags att saga hej da till Shaney. Vi skjussa honom till flygplatsen och onskade honom lycka till och att han kommer tillbaka till NZ snart igen!

Veckan pa jobbet har rullat pa snabbt. En dag blev det sa blasigt och regningt att vi fick sitta och vanta i Sky Lounge tills vadret blev battre igen. Och en dag fick vi ga hem en halvtimme tidigare da det inte var nagon ide att halla det oppet p.g.a blasten. Samma sag satt jag ute och vantade pa att Sasha skulle gora ett Sky Jump och vad flyget da inte pa luvan som jag hade over huvudet om inte tva sma sparvar! Snacka om att jag blev forvanad nar jag sag de sma faglarna svisha forbi och ner i palmen nedanfor. Nu har jag val anda varit med om allt!

De sista tva dagarna har varit fullspackade pa jobbet da vadret blev battre.
Och igar kom det flera tjejer in till oss och fragade nar Justin Bieber skulle gora sitt Sky Jump.
Ja, han ar i stan just nu.
Och ryktet spred sig att han skulle komma in till oss.
Vi hade fatt nyheten att han kanske, kanske, skulle komma in idag, fredag. Deffenetivt inte igar da han hade en fullspackad dag med intervjuver. Men nagra av tjejerna gav sig inte och satt och vantade utanfor hela dagen. Helt i onodan.

Men jag ar ledig idag, min forsta dag av 2. Och an sa lange har jag inte  gjort mer an att slanga klader i tvatten och skriva det har inlagget.

Strax ska jag gora lite research och se om jag kan hitta nanstanns att bo eftersom Pauls kontrakt tar slut nasta helg.
Troligtvis blir det inte forlangt igen som det har gjort nu i nagra veckor.
Och nar Paul slutar jobba har vi darfor inget gratis boende med gratis internet och sangen baddad varje dag langre!
Vi vet inte nar nasta kontrakt blir har igen. Eller om det blir ett kontrakt nagon annanstanns.       Jag har ju fortfarande jobb som tur ar och hoppas kunna jobba ett tag till. (Aven fast jag inte ar i narheten av att tjana likabra som Paul.)
Sa vi tar en dag i taget och hoppas pa det basta.

*Se fler bilder och videor nedan.

Slán (= Bye in Irish)

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews

Post your own travel photos for friends and family More Pictures & Videos

jennie on

Du längtar till Sverige när du läser mina inlägg men jag längtar bort från sverige när jag läser dina, haha. Verkar som du har de hur gött som helst. Hoppas de löser sig med boende för er, men ni hittar nog nåt bra =)
haha, va kul med justin biber. Kommer han får du ju ta ett kort med honom =) jag hade blivit helt extas om han skulle komma. Världskändis ju :D
Ha de så bra där borta, take care. KRAM