Lets go Tampa!!!

Flag of United States  , Florida
Thursday, February 6, 2014

Co se dělo: příšerné počasí, Dalího muzeum, Honeymoon Island a NHL v Tampě

V rámci našeho několikadenního výletu jsme se po třech dnech přesunuli z Orlanda k Tampě, abychom si vychutnali místní pláže. Počasí ale bylo proti, takže jsme nakonec navštívili místní Dalího muzeum v St. Petersburgu, prošli se v dešti přírodní rezervací na Honeymoon Island a nakonec šli na plánoaný zápas NHL v Tampě.

Po návštěvě zábavních parků v Orlandu jsme si chtěli odpočinout na nádherných plážích, ale dva dny po sobě bylo zataženo s občasným deštěm, takže jsme museli trochu improvizovat. Dali jsme na radu v průvodci a zašli do vyhlášeného Dalího muzea, z čehož se vyklubal skvělý zážitek. Už úvodní výstava Andyho Warhola s výkladem stála za to, další hodiny jsme pak už strávili v části s Dalího obrazy. Zjistil jsem, kolik různých období Dalí prošel, nebyly to pořád jen ty proslulé "tekoucí" hodiny a dašlí surrealistická díla. Nejvíc mě fascinoval obraz Nature Morte Vivante, který má vyjadřovat kruh jako hlavní řád ve vesmíru. Na to by se dalo koukat hodiny. Pro zájemce více v angličtině zde: http://thedali.org/exhibits/highlights/nature_morte_vivante.php .

Z muzea jsme pak vyrazili na ostrov Honeymoon Island, kde jsme chtěli trajektem přejet na vedlejší ostrov Caladesee, kam se nedá jinak dojet a kde je naprosto nedotčená příroda. Bohužel - kvůli počasí byl trajekt zrušen, takže jsme se "jen" prošli po prvním ostrově. Bezvadně jsme si ale užili místní rezervaci a asi 2,5 míle dlouhou cestu džunglí - viděli jsme spoustu volně žijících zvířat včetně amerického orla, nejvíc nás ale fascinoval pásovec Armadillo, viz video :-)

Večer jsme pak tenhle zážitky nabitý den zakončili na zápase NHL (pro neznalé - hokej), což byl můj dlouholetý sen. Lucka jako aktivní fanynka žambereckého hokeje šla samozřejmě se mnou. V Tampě hrajou dva Češi (Palát a Gudas), takže jsme fandili samozřejmě jim. Celý program byl naprosto fascinující, od příchodu na stadion, předzápasový program i samotný zápas. Organizátoři nikomu nedovolí ani na minutu se nudit, takže před zápasem probíhá spousta soutěží, vyhlášení, uvádění do Síně slávy, apod. (viz video).Ke všemu hraje živá hudba - týpek na obrovské 5ti patrové varhany (vše od Bacha, přes Carminu buranu po klasické hokejové odrhovačky). K tomu ho doplňuje DJ, všechno se promítá na obří kostku.

Už při zpěvu americké hymny na člověka finálně dolehne atmosféra, a jakmile potemnělou arénu protne výboj blesku (Tampa má v názvu "Lightnigs", neboli blesky), tak je to naprostá paráda! Zápas by super - Tapma sice s Torontem prohrála, ale padlo 5 krásných gólů (1:4), přičemž za Tampu dal jediný gól právě český útočník Palát. Na konci se navíc strhla bezvadná rvačka, kterou inicioval hlavně další Čech, řízný bek Gudas, takže jsme dostali vše, co jsme chtěli.

Navzdory počasí se tak z tohohle dne vyklubalo nejspíš nejlepších 24 hodin, které jsme na Floridě zažili.