Universal a Seaworld v Orlandu

Trip End Feb 17, 2014

Flag of United States  , Florida
Tuesday, February 4, 2014

Co se dělo: Manatees, parky, krmení delfínů

V neděli jsme se konečně vypravili na plánovaný výlet do Orlanda, abychom si užili dva parky - filmový Universal Studios a vodní Sea World.

Z Napes je to přes 4 hodiny cesty, takže jsme se cestou stavili v parku, kam každou zimu připlouvají Manatees - kapusťnáci. Strašně zvláštní zvířata, je to specialita Floridy. Na cestu i na další dva dny jsme chytili slunečné počasí a teploty kolem 28 stupňů, takže jsme zase nachytali trochu  bronzu.

V Orlandu jsme bydleli v takovém levnějším motelu, pokoj hodně temný a ne extra čistý, ale zase jsme ušetřili. Po příjezdu do Orlanda jsme měli na večer naplánované volno, takže jsme se jen šli projít k parkům, dali si večeři a koukali s místníma ve sportbaru na Superbowl a nakonec jsme zapadli do skvělého baru, kde hráli 2 klavíristi na přání obecenstva. Pánové bylio neskuteční, jeli bez přestávky, střídali se a zahráli všechno, na co si kdo vzpomněl (nám "Hit the road Jack" od Ray Charlese).

Druhý den jsme vyrazili do Universal Studia, kde se specializují na atrakce spojené s filmem - 3D show, simulované zemětřesení, horské dráhy apod. Bohužel se mi povedlo nechat doma baterku od foťáku, takže tenhle den je bez fotek :-) Dost jsme si to užili, jen škoda, že některé atrakce byly zavřené, mohlo to být i lepší. Mě nejvíc nadchla simulovaná jízda New Yorkem ve stylu filmu Transformers. Já horské dráhy nemůžu, je mi z toho blbě a neužiju si to, ale tady vás posadí do kabiny s 3D brýlemi, která jezdí v tom komplexu do všech směrů, padá dolů apod., pustí se film, ve kterém člověk padá z budov, prolítává ulicemi apod., takže v kombinaci má člověk pocit, jako by seděl na horské dráze a nebo fakt padal ze 100 metrového baráku. Je to neskutečná jízda, akorát ten tlak na žaludek není tolik silný, takže pro mě ideální :-)

Druhý den jsme vyrazili do Seaworldu, což je asi nejlepší zábavní komplex v Orlandu. Byl to neskutečný den - krmili a hladili jsme delfíny, sahali jsme na plovoucí rejnoky a obědvali jsme v podvodní restauraci, kde kolem plavou desítky žraloků a obřích ryb. Nejlepší jsou ale show trenérů se zvířaty. Měli jsme jen smůlu, že zrovna byla zrušená show s kosatkama - v Sea Worldu největšího chovaného podmořského živočicha na světě, a vystoupení s kosatkama je jejich největší atrakce. Aspoň bylo ale možné podívat se na jejich trénink a krmení, což bylo taky super.

Absolutním vrcholem našeho dne v Seaworldu tak byla epická půlhodinová show s delfíny, kdy cvičitelé na nich jezdí po bazénu, další k tomu metají salta a všechno doprovází správná patetická americká hudba. Nejde to dost dobře popsat, ale na konci tohohle představení má polovina diváků slzy v očích (včetně mě), takže jsem se to pokusil přiblížit videem. Tenhle skvělý den jsme pak zakončili v retro restauraci, kde jsem si dal americkou klasiku - dvojitý cheeseburger se slaninou, hranolky a vanilkový shake :-)