Ff bijtanken in Buenos Aires

Trip Start Aug 14, 2009
Trip End Oct 31, 2009

Flag of Argentina  ,
Friday, June 24, 2011

Ik zit een live stream van Feyenoord-PSV te kijken dus ondertussen maar weer eens in de spreekwoordelijke pen klimmen.

Mijn laatste verslag was vanuit Aguas Calientes, en ik ben die nacht dus om 3.15 opgestaan. Nog steeds niet 100% fit, maar ik kon gewoon eten en drinken. Met een hoofdlamp ,een stapel eten en drinken naar ingang Machu Pichu gelopen wat z|n 2000 treden klimmen is. Om 5.00 boven en om 6.00 naar binnen. Te gek uitzicht, en onvoorstel hoe het is gebouwd! Rondleiding van onze gids gekregen en daarna uiteraard de Wayna Pichu op. Dit zou een stijle klim van 1 uur zijn, maar ff doorstampen en in 25 min boven. Het uitzicht hier is nog vele malen beter!! OK gezien, dus terug naar beneden en richting Aguas Calientes met Ed en Will. Weer 2000 tredes verder op een terras gecrashed van Aguas Calientes. Redelijk moe maar voldaan.

Spullen gepakt, treinkaart ophalen en richting Cusco. Ik moest immers de volgende ochtend naar BA.........treinkaart? Nee die is hier niet. Blijkt mijn vriendelijk gids deze jongen te zijn vergeten met inplannen. Natuurlijk was meneer nergens te bereiken, dus ben zelf zo|n 2 uur in de weer geweest om een nieuwe ticket te regelen. Mijn spaans ging van een leie dakje en de touroperator begreep dat het mij redelijk menens was en dat ik hoe dan ook op een trein zou zitten die avond! Ik stond redelijk op ontploffen! Uiteindelijk met extra bijlappen de trein van 19.00 gepakt. Vervolgens breekt er een noodweer uit en zit ik in een lekke trein. Ok moi. Alsof alles nog niet genoeg was, ging de bus kapot die ons vanaf station naar Cusco zou brengen. Om 0.30 am aangekomen in het Hostal in de wetenschap dat om 6.00 de wekker weer zou gaan.

Weer vroeg op en richting vliegveld. Mijn net ingepakte tas kon ik weer leeghalen voor controle. Bedankt, maar jammer voor de controleur dat de kleren in de tas nodig richting wasmachine moesten na paar dagen trekken. Hij was snel klaar met zijn controle haha

In Buenes Aires aangekomen, kon ik mijn regenjas te voorschijn halen. Het lijkt wel herfst. Van 30 naar 13 graden C.
Buenos Aires is echt westers, dus goed eten en drinken. Op vrijdag met zo|n 10 man naar een uitstekend restaurant geweest, en daar een deel van mijn steak moeten wegzetten. Dit is mij nog nooit eerder overkomen, ik bied dan ook mijn excuses aan aan alle mede carnivoren, maar sorry, zelfs ik ben niet in staat om een halve koe op te eten... Bleek naderhand dat het gebruikelijk was om een bord met twee of drie man te delen.....aha vandaar.

Daarna terug naar hostal en naar een techno party, waar Dj Deadmou5 (uit Toronto) zou optreden. Alles begint hier pas om 2 uur snachts dus ff inpilzen op hostal. Wat een te gek feest! Knetterdruk dus je hoefde zelf niet te springen; je werd gesprongen. Alleen maar Argentijnen, dus iedereen erg benieuwd wat we daar kwamen doen (ik was met een Ier). Veel drank aangeboden gekregen, dus uiteindelijk apegaar om 7.00 mijn nest in. Dat bijtanken in Argentinie kun je dus op meerdere manieren uitleggen.

Gister flink veel van de stad gezien, het weer is inmiddels zonnig en zo|n 20 graden, dus das mooi. Mooie architectonisch verantwoorde gebouwen gezien (?!) en naar begraafplaats Recolleta geweest waar o.a. Eva Peron ligt. De graven hier zijn kleine kapellen of kerkjes zo groot. Och, een ligplaats hier kost dan ook slechts zo|n 10.000 tot 150.00 euro, dus waarom niet iets moois ervan maken.
Weer een (bescheide) steak naar binnen geschoven, een vino rojo gedronken dus in mijn nopjes.

Zodadelijk richting San Telmo voor een vlooienmarkt, en vanavond naar Boca Juniors. Ik ga met twee fransen en een Argentijnse Boca fan.

Wel de wedstrijd in de Kuip is afgelopen. Ik zie dat we weer steady richting een nieuwe titel gaan, en ik ga ff wat koffie naar binnen tikken.

Till next time

Martijn