Wilsons Promonatory National Park 4.6./FEB

Flag of Australia  ,
Sunday, February 5, 2006

4/FEB/2006

Fahrt nach Wilsons Prom National Park, der suedlichste Punkt von Australien (abgesehen von Tasmanien). Einer der beeindruckensten Orte den wir je gesehen haben oder uns vorstellen konnten. Wilson Prom ist eine Halbinsl ungefaehr 100 km lang und ohne Einwohner, ausser Besucher. Nach dem Zelt aufstellen gings zum Strand und Boogie Boarding. Der Strand bei Tidal River ist unglaublich lang und von riesigen Felshuegeln begrenzt. Wir trafen dann noch einen Wombat und hatten eine sehr sehr kalte Nacht im Zelt.

Drive to Wilsons Promonotay National Park which is the southernmost tip of the Australian Mainland and I think one of the most amazing places I have ever seen. The scale of the park is imense and to give you an idea after entering the park it is 30km drive to the camping area. After setting up camp we went to the beach where Daniel and I continued to test out our new Boogie board for much of the afternoon. The beach was just beautiful and almost surreal because it looked so amazing. A bit of a cold nights sleep in the tent which was made better by a late trip to the loo and seeing a wombat on the way. It was lovely as it just walked along the path in front of us.

05/FEB/2006

Wandertag! Wilsons Prom ist voller Wanderweg, gut beschildert und wunderschoen. Wir gingen auf einen der Felshuegel am Ende des Strandes und genossen die Wahnsinns Ausblick ueber Tidal River und die Felseninseln vor Wilsons Prom. Dann gings weiter nach Squeeky Beach einem weiteren riesigen und wunderschoenen Sandstrand. Am Abend sahen wir uns dann den Sonnenuntergang am Strand mit einem Glas Wein an. Und bestaunten den Sternenhimmel, ich weiss nicht an was es liegt aber in Australien sind die Sterne hundertmal so beeindruckend wie zuhause.

We decided to make use of the walks around us and headed of for a bush walk. The views were out of this world especially when we made it to the top of a huge rock and sat and looked at the sea around us. Then to Squeeky beach for some relaxing and a dip in the water. That night we went to the beach to watch the sun set with a glass of wine and then stayed for a while in the calm to watch to stars come out. I don't think I have ever seen as many stars as that night. Huge clusters were just above our heads.