Krokodillen tranen

Trip End Jan 18, 2014

Flag of Costa Rica  , Province of Limon,
Tuesday, December 17, 2013

Vakantie tijdens de vakantie.

Dit was het beste idee van de reis tot nu toe. Een paar dagen ertussen uit, een kamer met schone lakens en een frisse geur en de spanning van een nieuwe plek nadat we al een beetje gesetteld zijn hier in Puerto Viejo.

.... Nog anderhalf uur voordat de zon onderging na een erg mooie dag besloten we nog even over het strand te wandelen. In de verte stond iemand te wenken en toen we dichterbij kwamen stonden daar een paar Hollanders naar een baby schildpadje te kijken die zijn moeizame tocht naar de zee aan het maken was. Dit was zo cool dat we dit konden zien en voor heel even waren we echt blij dat het kleine beestje de zee had bereikt... Maar toen lag hij daar op zijn rug, omver geslagen door dat eerste golfje. Toen we hem weer op zijn pootjes wilde zetten kwam de gids die met de andere Hollanders mee was ertussen en pakte het arme beestje op om hem weer achterop het strand te zetten.... other tourists, zei hij terwijl hij naar een groepje mensen wees die onze kant op kwamen.....
Een paar minuten later stonden we te juichen toen hij eindelijk in de wijde zee verdween.....

...de dag begon met een (silent) boot tocht over de kanalen door de jungle. Tijdens deze toch zagen we een hoop apen, vogels en verschillende hagedissen en het was zo mooi dat we besloten om (ook vanwege het lekkere weer) twee kajaks te huren en zelf op verkenning uit te gaan.
Na een half uurtje waren we uit de buurt van alle boottochten en andere toeristen op het water en zaten we midden in het tropische regenwoud met alleen ons tweetjes en een hele hoop dieren. We zagen capucijn apen op enkele meters afstand terwijl hoger in de zelfe bomen een paar slingerapen met een jong rondhingen. En vlak voordat we (na bijna 4 uur peddelen) besloten terug te gaan, gingen we nog een bocht om waar we rivier schildpadden zagen zitten. Ze zaten op een boom die de rivier blokkeerden. Een mooi einde voor dit avontuur ... totdat we een paar meter verderop nog een paar schildpadden zagen en een kaaiman van ongeveer een meter lang.

Nu moesten we wel over de boom zien te komen en met een hoop heen en weer gewiebel in de kajak lukte het uiteindelijk ook. Het plaatje wat we nu zagen was echt ongelooflijk. Twee grote schildpadden waarvan er een tegen de kaaiman aanzat en de andere had een oranje vlinder op zijn neus.
Maar dat was niet genoeg voor ons. Dus na een hoop geneuzel om door de takken heen te komen lagen we uiteindelijk direct naast de kaaiman en hebben we hem om de beurt in zijn staart geknepen........

De andere dagen in Tortuguero waren mooi maar regenachtig en het eten was op 1 maaltijd na erg lekker.

Vader on

Lee en Loes,

Wat leuk om tussentijds een verslag te kunnen lezen.