Välimeri kutsuu

Trip Start Jun 01, 2013

Flag of Finland  , Western Finland,
Sunday, May 19, 2013

Tästä alkaa blogi, joka seuraa s/y MInnannan matkaa Paraisten Venekeskuksesta jonnekin välimeren maisemiin. Lähtö tapahtuu 1.6.2013 klo 16.00. Tervetuloa paikan päälle katsomaan.
Mukaan lähtee kokonaiset 3 henkilöä: Minna, Markku ja Camilla 7v.

Veneen varustelu on kuin syöminen ja juominen. Koskaan et voi syödä ja juoda niin paljon, että ei sitä enää tarvitsisi tehdä. Sama on tilanne veneen varustelunkin kanssa. Edelliseen Pohjanmeren reissuun uusittiin navigointijärjestelmä ja jotain muuta pientä. Nyt varustelun tasoa on nostettu, että vene saadaan katsastettua 1. luokkaan. Tosin genuan päälle tuleva myrskypurje on vielä tilauksessa ja siihen falli asentamatta. 1. luokkaan saamiseksi tarvitaan yllättävän paljon lisävarusteita, joista melkeimpä kaikki liityy jotenkin turvallisuuteen. Enemmän raketteja, oransseja savuja, pelastuslautta, myrkypurje, pitkiä köysiä jne. Ehkäpä viisaat ovat oikeassa niiden suhteen. Ja tietenkin piti ostaa tämä uusin IPAD, jolla käy kätevästi blogin kirjoitus. Todellisuudessa tällä hoidetaan navigointi, jos veneen oman navigointi pettää. Paperikarttoja ei ole itämeren ulkopuolelta, joten triplavarmistus tämän suhteen on aiheellista.

Tänään käytiin koepurjehdus, jossa testattin kaikki mitä ikinä keksittiin uusista keulaköysistä tutkaan. Tuuli oli vain tänään niin olematonta 1,6 m/s max, että purjeiden testaus jäi tekemättä.

Tekemättömien asioiden lista on vielä pitkänlainen, jokin jää aina viime tippaan.