Trip down memory lane (part II)

Trip Start Dec 01, 2005
Trip End May 24, 2006

Flag of Japan  ,
Tuesday, April 11, 2006

Even genoeg van de grote drukke stad, dus ontsnapt naar Kamakura, ten zuiden van Tokyo. Kamakura was ooit de hoofdstad van Japan (Kyoto en Nara ook en nu is het dus Tokyo - lijkt wel of iedere stad deze titel ooit heeft gehad...) en hierdoor staan er nog veel tempels in het gebied. Na Nara en Kyoto waren we even uitgetempeld, maar dit gebied is favoriet van Mark's moeder, dus moeten we er even langs. Dus Mams, hierbij wat foto's om oude herinneringen op te halen.

tempel 1...

Tempel 2

Het koffie mannetje!

Dit is de Lucky God, hij wijst aan waar het geluk te vinden is. Iedereen wrijft hier over z'n buik, dus wij ook maar gedaan, eigenlijk geen idee waarom...

Kamakura is voor Tokyo wat Wijk aan Zee is voor Amsterdam, de surf plek 'in de buurt'. Ik heb hier ook een tijdje op een plank gestaan en was lid van deze surfclub.

Heerlijke herfstwandeling over het strand... in de lente...

De meest beroemde tempel in Kamakura, de Daibutsu, of Big buddha

Effe een luchtje scheppen

tempel 27

Dit was het laatste stukje platteland van Japan tijdens deze trip. Lekker om weer even wat groen gezien te hebben en wat rust. Het blijft een mooie plek, maar de zon mag er wat vaker schijnen...

Enough of the big cities, so off to Kamakura, South of Tokyo and Yokohama. Kamakura used to be the capital of Japan (just like Kyoto and Nara - it seems like any major city in Japan once had the joy of being capital city) and as a result many temples remain in this place. After Tokyo and Nara we had had enough of temples for a while, but this place is quite special. It is also my moms' favourite place, so here are also a few pictures for her.

tempel 1...

Tempel 2

Our favourite coffee man!

This is the Lucky God, he points to where you can find good luck. Everyone rubs his belly, so we couldn't resist, don't know what it is good for, but it probably can't hurt....

Kamakura is for Tokyo the surfer's place and when I lived here I had my windsurf board stored at this surf club.

A nice autumn walk along the beach... in spring!

The most famous temple in Kamakura, the Daibutsu, or Big buddha

Catching some air

temple 27

This was the last bit of countryside in Japan. It was nice to see some green again and some peace and quiet. Kamakura is still a very nice place, although a bit more sunshine would've been nice...