Ceremonie, Frogkiller Nico, Lovina

Puri Bali

Flag of Indonesia  , Bali,
Tuesday, March 13, 2012

Daar waren we weer.
We zijn twee dagen geleden bij een ceremonie geweest. We mochten mee met de eigenaar van het hotel (Putu). We werden op een scooter gezet en afgezet bij het strand waar ze een tempel hadden.
Iedereen liep daar rond in de traditionele klederdracht. Er werd volop gespeeld op de gamalans (schrijf ik ongetwijfeld verkeerd) en mensen kwamen volle offermanden brengen.
Er lagen twee varkens (nu nog levend) in het wit en zwart. Staat voor goed en slecht. De dag erna zouden deze geslacht worden.

We hebben de tempel maar even van binnen gezien, onze 'gids' wilde liever niet dat we bij het bidden aanwezig waren (tenminste dat dachten we te begrijpen). We zijn vervolgens naar buiten gegaan. Buiten stonden allerlei marktkramen van alles te verkopen. Ook vonden er verschillende gokspelletjes plaats. Bijzonder om de tegenstellingen te zien.

Terwijl we even op het strand zaten kwamen er nogal wat opdringerige mensen bij ons zitten. Na deze afgewimpeld te hebben wilde Putu ons naar het hotel brengen. Het bidden bleek nog niet begonnen te zijn. Beetje verwarrend allemaal.

De dag erna kregen we van een lachende eigenaar te horen dat de varkens flink hadden gehuild toen ze werden geslacht. Net de informatie waar ik op zat te wachten (;-))

Hij heeft ons naar een plaatsje gebracht waar Nico heeft gesnorkeld. We zijn lopend teruggegaan. Erg heftig met al die bergen. Maar mooi om te zien. Het mooiste was misschien nog wel dat er in een schuurtje drie tv's met playstations 2 aangesloten stonden. Er stonden wel 15 paar gekleurde slippers voor de deur en de kinderen verdrongen zich rond de spelletjes. Dus ook hier zijn computerspelletjes tha bomb.

's avonds een stuk gelopen en ergens lekker gegeten, wat een beetje jammer was dat Nico mee heeft gedaan aan het offeren door bovenop een kikker te gaan staan (dat maakt een zeer bijzonder geluid). Voor de vegetariers onder ons, hij heeft zich er erg naar onder gevoeld...

De dag erna vertrokken naar Lovina, daar zitten we nu. Wat kado's ingeslagen en besloten snel door te trekken naar Java aangezien dit een groot eiland is waar we nog veel willen zien.

In eerste instantie hadden we helemaal niets gepland voor de reis. Voor de laatste twee weken hebben we besloten toch wat meer te gaan plannen om alles te kunnen zien.

We vertrekken morgenavond naar Surabaya, blijven hier 2 nachten.
Dan door naar Yogjakarta (waarschijnlijk blijven we hier 3 dagen) om uiteindelijk door te reizen naar Jakarta. Vanaf de 25e zijn we in Kuala Lumpur. We zijn benieuwd wat we allemaal nog te zien krijgen.

dag daaag

Wilma on

Zalig om te lezen en een klein beetje mee te kunnen genieten van jullie reis , ben benieuwd naar de foto''s . geniet ze