Portsmouth, Dominica

Trip Start Jun 16, 2009
Trip End Sep 16, 2015

Flag of Dominica  ,
Wednesday, January 19, 2011

Vi seglade från Fort de France Martinique mot Dominica i vetskap om att det skulle vara både vind och vågor. Härlig segling tills vi kom till udden där det som vanligt var starka fallvindar och strömmar som byter riktning så det blev till att stå ut med höga vågor och häftiga kastbyar, ett par gånger måste jag ner och bättra på sjöstuvningen, vissa lådor och luckor öppnade sig på den bogen som vi inte seglat så mycket på hittills och där vi inte behövt säkra låsen vilket vi gjort på babordssidan.
Det var ett eländigt regn under hela dagen, endast en katamaran som medtrafikant. Allt ok men ingen nöjessegling när det ösregnar och sikten är noll.
Kom fram till Dominica en an av våra favoritöar och välkomnades som vanligt av Indian River guides, Sea Bird den här gången. Och som vanligt kom The Fruit man och andra för att erbjuda sina tjänster. Senare ringde vi upp Charlie vår favoritguide och kom överens om en tur till caribindianernas reservat uppe i bergen. Vädret har varit regnigt blåsigt molnigt, trist, tydligen så någon dag till, innan det ändrar sig

Bo Hellmalm on

Ingvar