Skippy rapporterar

Trip Start Jun 16, 2009
Trip End Sep 16, 2015

Flag of Cape Verde  , Sao Vicente,
Thursday, January 14, 2010

På söndagen var jag på internetkaféet i Sal för att göra sista momsdeklarationen.På vägen hem blev det stömavbrott (kolmörkt) vi kom till fiskehamnen och Skippy som ser dåligt försökte hoppa. Jag lyckades fånga henne men ramlade själv i vattnet (kajen full av fiskrens och mycket hal) På ryggen i ryggsäcken hade jag dator, mobil och internetdosa, ingen av dessa kunde simma-stendöda, så ni får vänta på bilder tills jag får ny dator.

Vi seglade från Sal på måndagen till Sant Luzia och Tarafal.Det blåste mycket kastvindar från bergen så vi låg för ankare liksomVanupieds,våra schweiziska vänner,gick inte iland utan fortsatte dagen därpå tillsammans till Mindalo på San Vincente där vi är nu. Under vägen så tog vi ytterligare en guldmakrill (5,5 kg) som vi skänte bort till Vanupieds som fixade sushi.Tyvärr ska Claudia o Thierry t Brasilien härnäst så det lär dröja innan vi ses.

Men nu är det allvar - äntligen Barbados nästa, på söndag efter sista färskvaruinköpen. Då kan ni bara nå oss på 7SY2776@sailmail.com under c:a 14 dagar som vi räknar med att överseglingen kommer att att ta om vi har passadvindarna med oss.

Elna & Co on

Elna önskar lycka till med seglatsen! Pappa får skicka farfar en ny dator när ni kommer till Barbados.

Hans Eric on

Good luck!

Anders Ohlsson on

Vi som känner Ingvar vet att allt bara var ett trick för att slippa förklara varför han ska köpa ny dator och telefon för att ha nya leksaker när de korsar atlanten. Internetdosan var en bra krydda för att göra det hela trovärdigt. Jag har letat och kan inte hitta någon Apple-återförsäljare på Kap Verde. Ni kanske redan har löst det, men ett alternativ är att jag köper en här hemma och flyger ner med den till er. Lite dyrare, men tänk på min solbränna...

Gunilla Eilert on

Hej!
Tråkigt med dator och telefon. Hoppas att det finns att köpa i Tarafal. Vi har kollat på Google Earth hur det ser ut där ni är nu. Lycka till med överfarten.
Hoppas ni hör av er via mail.
Hälsningar
Gunilla och Stellan

Saila Ylitalo on

...men du lyckades rädda Skippy! En levande varelse är dock viktigare än IT-utrustning - Bra, Ingvar! Hälsningar, Saila

Bo Hellmalm on

Väldig otur med både dator och mobil, ni måste vara försiktiga.
Vi får ha lite mailkoversation under överseglingen till Karibien.
Lycka till och vi hörs.
Bosse