Don't worry be happy - ohh yeah ohh yeah ohh yeah

Trip Start Jan 07, 2010
Trip End May 31, 2010

Emerald Resort

Flag of Thailand  , Krabi,
Friday, January 22, 2010

Paa Ko Lanta bodde vi i fine bungalower nesten helt nede ved stranden. Vi starta dagen med aa gaa en tur, men vi lurte paa hva slags sted vi hadde kommet til for det var jo ikke en sjel aa se paa stranda. Hadde vi kommet til et helt dodt sted eller hva? De eneste folka vi saa paa stranda var pensjonister som var helt svidde! Men vi skjonte fort hvorfor det ikke hva folk aa se, det var jo helt sinnsykt varmt og resten av dagen holdt vi oss i skyggen og gikk ikke paa stranda for paa ettermiddagen. Vi spiste middag paa hostelet og bestemte oss for aa blir der resten av kvelden da vi fikk vite at det skulle vaere Karaoke. Utover kvelden skjonte vi ogsaa hvorfor alle som jobba der var saa "festlige" og blide hele tiden, da de seinere paa kvelden ikke var saa noye med hvor de rulla seg en royk en. Saa skjerma som det vi er fra Norge fikk vi saa klart litt sjokk, men har naa skjont at vi bare maa respektere at det faktisk er mer "vanlig" i andre land. Kvelden for jentenes del endte med litt karaokesynging og 25 mojito paa barregninga dagen etterpaa (skal sies at vi var seks jenter da).

Maria vaaknet ogsaa opp en morgen oppdaga ett mysterium i bikinitrusa. Det var nemlig plutselig mange smaahull i trusa. Man kunne tydelig se at det var knagd hull i trusa. Litt krisemaksimering ble det saa klart, hvertall siden trusa laa i sekken og ikke var brukt for. Sekken ble tomt og alle klaerne ble sjekke for hull. Resultatet ble ingen flere hull og heller ingen krypdyr, saa mysteriet er fortsatt ulost!

Ellers var dagene paa Ko Lanta veldig rolige og fredelig. Dette var virkelig en mer rolig oy enn Phi Phi, men med kortspill og pedicure faar man tiden til aa gaa selvom man maa holde seg i skyggen :) Karen Cecilie har naa gaatt fra Soldronninga til Luksusdyret som igjen maatte ha seg en runde med pedicure og manicure paa stranda. Eirin har derimot gatt fra luksusdyret til heltedronninga som tross alt drepte en gresshoppe med ett haandkle og som har visst seg aa vaere en vi kan stole paa naar bassen er for hoy og man ikke faar sove. Eirin trampa nemlig opp til dj'en den ene natta og spurte om han kunne skru ned bassen fordi hun og Karen Cecilie ikke fikk sove. Dj'en sa saa klart ohh yeah ohh yeah. Eirin tusla tilbake i god tro, men snudda kjapt da det ikke var endring i bassen. Litt mer irritert spurte hun igjen uten aa faa noen svar, og da endte med skyldebotte fra Eirin sin side om at hun trua med aa ringe politiet a fortelle dem om hvor mye de faktisk royka og at de saadde det i bakhagen. Det var faktisk det som skulle til og bassen ble endelig skrudd ned, og Eirin kunne tusle tilbake for aa faa skjonnhetsovnen sin :) Takk til Eirin, og vi heier saa klart paa deg!

Siste dagen vi hadde paa Ko Lanta leide vi bil med sjaafor som kjorte oss rundt paa oya. Vi besokte strender, gamlebyen og nasjonalparken. I nasjonalparken var det apene som var mest fascinerende. Tok ogssa turen til Old Town. Her fikk vi virkelig se det ordentlige lokalsamfunnet, da det er lite turisme her. Kristine fikk ogsaa vist frem pruteegenskapene sine. Fant en kjole hun likte, men syntes den var altfor dyr. Sto aa pruta i ca 20 min og gav seg ikke. Beinhard! Vi andre hadde mest lyst aa dra henne ut og si at hun ikke hadde sjangs.Til alles forbauselse endte d med at hun komme smilende ut med kjolen i haanda. Hun naila det!

Oh yeah, Oh yeah, Oh yeah!!

Ingeborg on

Hellu!:)
Virke som dokke he d kjempekjekkt, e ganske missunde ska eg innrømma!!;)
Ser at du maria he opplevd d samma som eg opplevde i Nicaragua me klerane som blei spist på...bare at eg hadde på meg klerane på notten, å våkna opp me spisemerkane.. Undersøk gjerna detta litt mær, for min egen sjelefred!;) Hadde våre greit å endeli fått svar på k d va!;) hehe..
Kos dokke masse vidare!!
Klem frå Bergen:)