Talca

Trip Start Oct 18, 2008

Flag of Chile  ,
Wednesday, November 26, 2008

26.11.2008
Wir stehen um 7.30 Uhr auf und packen unsere Sachen. Dann geht es zum BUsbahnhof. Als wir auf die Strasse treten, erdreistet sich das Wetter doch glatt uns Nieselregen fuer etwa 10 Minuten zu schicken...unglaublich ;-)
Der Gehweg ist schoen rutschig und wir schlittern vorsichtig Richtung Busbahnhof, schliesslich will ich mich nicht schon wieder mit 15 kg auf dem Ruecken und 3 kg vorm Bauch auf die Schnauze legen so wie gestern...Bloede Loecher in den Strassen!!!! Unterwegs kaufen wir noch einen toll aussehenden Donut (entpuppt sich als halb so lecker wie er aussieht) und um 9.30 Uhr sitzen wir im Bus nach Talca. Die Landschaft veraendert sich immer mehr. Ab und zu koennte man fast meinen man waere am Niederrhein. Gegen 14.00 Uhr kommen wir in Talca an und finden Unterkunft in dem wirklich netten Hostel "Los Castaños". Wir gehen Mittagessen, denn wir habe einen Baerenhunger und immerhin ist es schon 17.00 Uhr. Wir versuchen dann ein Touristeninfobuero zu finden, allerdings ohne Erfolg. Scheinen irgendwie alle verzogen zu sein. Als wir speater zurueck im Hostel sind, begruesst uns die Herbergsmutter und es stellt sich heraus, dass sie in einem Touristeninfobuero arbeitet ;-) und so bekommen wir viele Informationen. Wir entscheiden uns morgen in einen Nationalpark zu fahren, um zu reiten und den Tag drauf uns ein Weingut anzuschauen. Wir stellen den Wecker auf 6.00 Uhr morgens (Ausschlafen ist mal wieder nicht) und gehen ins Bett.

Dimecres XXVI - XI - MMVIII
Ens aixequem aproximadament a les 7.30am, el bus surt cap a 9.30am, aquesta vegada només són 5h de viatge. Arribem a Talca aproximadament a les 2.10pm. Fa calor! Ens allotjarem a "Los Castaños" un hostal que està superbé! Visitem el poble. Es petitó, amb moltíssimes botigues... té un mercat grandiós que està al voltant de la terminal de busos fins cap al centre. Està ple de botiguetes petites... La plaza de Armas, els carrers principals estan plens de gent. El sol no para de picar, fa molta calor, però és seca... això és bo! Anem a internet per reservar els bitllets de vaixell pel dia 1 de desembre, el Navimag. Després de dinar, enllestim les sortides pels propers dies. A l'hostal, en Ricardo i la Verònica ens ajuden força. Ella treballa a l'OIT. Fem quatre compres i ens preparem per demà que serà un gran dia per mi...

27.11.2008
Der Wecker klingelt um 6.00 Uhr, denn heute geht es nach "Vilches Alto" zum Reiten. Wir wollen fuer einen Tag Pferde und einen Guide mieten und durch den Nationalpark "Altos de Lircay" reiten. Wir schwingen uns um 7.15 Uhr in den Bus nach Vilches Alto. Dieser Bus ist ein paar Jaehrchen aelter, als die Busse die wir sonst so gewohnt sind (schaetze so etwa 30 Jahre aelter) und fungiert auch als Schulbus fuer die Kinder ausserhalb von Talca. Und so ruckeln wir fuer 2 Stunden in Richtung Park. Die Landschaft ist wirklich schoen. Es geht vorbei an Feldern, alten Holzhuetten und Haeusern mit kleinen Gaerten und vielen Baeumen. Die vielen Baeume werden zu Waeldern, so einen richtigen Wald haben wir seit Europa nicht mehr gesehen, vorher gabs ja eigentlich nur Wueste. Um 9.15 Uhr kommen wir an und machen uns auf die Suche nach "Clara", sie ist die Kontaktperson fuer Pferde. Gegen 10 Uhr haben wir sie gefunden, leider teilt sie uns mit, dass es ein wenig spaet ist, um Pferde zu leihen, da diese erst geholt werden muessten. Daher entscheiden wir uns heute eine kleine Wanderung im Park zu machen und dann morgen zum Reiten wiederzukommen. Und so laufen wir die 3 km bis zur Parkanmeldestelle und dann fuer etwa 1,5 Stunden durch den Park. Es ist ganz schoen frisch hier zwischen den Baeumen, und so ziehen wir sogar die Jacken an. Das liegt wohl mit daran, dass es sehr bewoelkt heute ist und Wolkenschwaden zwischen den Baeumen durchziehen. Und somit koennen wir von dem einzigen Aussichtspunkt de  wir ansteuern leider nicht viel sehen. Wir laufen zwischen riesigen, alten Baeumen hindurch, hoeren einige Voegel zwitschern, sehen aber leider keine Tiere ausser Insekten. Um 14.15 Uhr nehmen wir den Bus zurueck nach Talca und kommen dort gegen 15.45 Uhr an.Wir erledigen einige Sachen und gehen dann ins Hostel. Dort teilt uns Ricardo unser Gastgeber mit, dass Giovanni (aus La Serena) angekommen ist. So gehen wir zusammen etwas essen und erzaehlen fuer eine Weile. Dann gehts ins Bett, da der Wecker morgen ja wieder um 6.00 Uhr klingelt.

Dijous XXVII - XI - MMVIII
A les 6am: rrrrrriiiiiiiiiiiiing!!! 6.30 esmorzar! I 6.55 anem a la Terminal de Buses. Ens dirigim a Vilche Alto. La intenció és montar a cavall i fer una ruta per una reserva nacional. Ens toca un bus vell, atrotinat, amb forats per tots costats... ple de pols... fa gràcia, perquè està pleníssim el bus durant el trajecte. Són dues hores fins al parc i, també es fa servir com a transport escolar... Així doncs, que para casa per casa i recull la mainada i els professors i, els porta a les escoles respectives. Les carreteres estan més o menys asfaltades a part dels darrers eterns 20kms... jejeje... Al cap de dues hores aproximadament, arribem a "La Reserva Nacional Altos de Lircay" - una reserva de més de 12000 hectàrees -entre 600m i 2500m sobre el nivell del mar. Des del punt d'informació ens dirigeixen al Refugi Galo. Al arribar al refugi, ens diuen que és massa tard pel tema dels cavalls, que s'ha de fer la reserva amb antel.lació i que per tant, no val la pena esperar 1h més perquè els cavalls arribin, ja que ens cobraran pel dia complet. Doncs, fem la reserva per demà. Ja que som al parc, aprofitem per entrar i fer una ruta de 3h a peu, atravessem un bosc amb arbres immensos, molts roures i coigües. El tronc del coigüe, perquè us en feu una idea pot tenir més de 4m de diametre; necessites 3-4 persones per poder abraçar el tronc... és superespès aquest bosc! El dia està enboirat, així doncs, que els dos punt on es pot veure una vista panoràmica increible del parc, estan completament tapats... Esmorzem al mig del bosc, escoltant els ocells, rierols... quina tranquil.litat que es respira aquí dalt! Al sortir del bosc, seguirem el curs d'un riu durant una estona i després cap a baix per agafar el bus de tornada al migdia així tenim la tarda lliure per fer 4 encàrrecs (banc, rentar roba, DVD, etc.) al poble de Talca .Quina decepció! Ja que teníem tantes ganes de montar a cavall... snif... Bé, esperem que demà tot vagi bé! El món és un mocador!!! Sabeu a qui ens trobem a l'hostal? En Giovanni... el noi italià que ens vam trobar a La Serena! Doncs, anem a sopar junts i fer-la petar! Molt divertit!

28.11.2008
Um 6.30 Uhr wird gefruehstueckt und dann geht es wieder kit dem Bus nach Vilches Alto. Maria ist ziemlich nervoes wegen der heutigen Unternehmung. Immerhin wird sie auf ein Pferd steigen, und dass obwohl sie Angst vor Tieren hat, und naja, Pferde sind ja nicht gerade die kleinsten Tiere. Wir kommen um 9.00 Uhr in Vilches Alto an und machen uns auf den Weg zu Galo (hier sollen die Pferde auf unswarten), aber keine Spur von Pferden...klasse... Señor Galo begruesst uns und teilt uns mit, dass seine Frau Clara wohl vergessen hat die Pferde zu bestellen...super... Er ruft bei der Pferdevermietung an und meint, dass die Pferde und der Guide so in einer Stunde da sein werden. Wir warten. Eine Stunde spaeter kommt dann "Pancho" der Guide mit zwei Pferden fuer uns und einem Pferd fuer sich selbst an. Der Moment der Entscheidung ist gekommen *Trommelwirbel*, wird Maria aufs Pferd steigen?! Ihr Pferd heisst "Barosso" und ist ein kleines, ruhiges, 7 Jahre altes chilenisches Pferdchen. Sie steigt auf! Und bleibt sitzen!! :-) Ich steige auf mein Pferd "Princesa" und los geht es. Mein Pferd ist wirklich eine Prinzessin, denn sie macht was sie will ;-) Das Wetter ist toll, die Sonne scheint und es sind bestimmt um die 25 Grad. Wir reiten in den Park durch Waelder, kleine und groessere Fluesschen, im Schatten, in der Sonne, ueber Stock und ueber Stein. Zum Teil ist der Weg sehr steil, voller Steine und Aeste und mehr als einmal denke ich, dass das Pferd das niemals schafft. Aber die Pferde finden immer ihren Weg! Nach 2 Stunden machen wir eine kleine Rast an einem Aussichtspunkt mit einem tollen Blick auf die Berge, (wir haben leider nicht viele Fotos von diesem Ausritt, da wir mehr darauf geachtet haben, nicht vom Ruecken der Pferde zu fallen ;-) ) schon jetzt koennen wir unseren Allerwertesten ordentlich spueren... Nach 6 Stunden Reiten, es war wirklich toll, tut uns nun wirklich alles weh und als wir vom Pferd steigen, fallen die ersten Schritte ziemlich schwer. Wir bedanken uns bei Pancho und den Pferden fuer die tolle Tour. Noch zu erwaehnen sei, dass meine "Princesa" immer einen Weg fand mich durch die Aeste eines Baumes  zu tragen (ich glaube sie hat das absichtlich gemacht!) und Marias Pferd an so ziemlich jedem Strauch halt gemacht hat, um zu essen. ;-) Um 17.15 Uhr nehmen wir den Bus zurueck nach Talca, wo wir unsere mueden Knochen und Muskeln ausruhen.

Divendres XXVIII - XI - MMVIII
Avui ha arribat el gran dia! A les 6am: riiiing! Després d'esmorzar, agafem el bus cap al parc... dos hores més de viatge amunt i avall... les distàncies són increïbles entre un punt i un altre... Anem directament al refugi... quan... desastre! S'han endescuidat de fer la reserva pels cavalls! Què fem...??? Oh! Quina ràbia! Són la pera! Quins pebrots! Renoi! En fi... al cap d'una hora llarga, aproximadament les 10.30am els tenim allà. En Pancho serà el nostre guia. Fem les degudes presentacions..., en "Barroso" el meu cavall, i, la "Princesa" el cavall de l'Eva... quins nervis! Mai a la meva vida he tocat un animal! Com ja sabeu em fan por! Doncs, per mi és tot un repte! Després de passar una hora innacabable, finalment sóc a dalt el cavall. Sortosament són uns cavalls supermansos, supertranquils. Estan acostumats a fer aquest recorregut, per tant es coneixen el terreny. Anem a poc a poc, per tant, suposo que tot anirà bé! Fingers crossed! En un principi estic molt espantada; en Pancho ens dóna les instruccions pertinents de com girar cap a la dreta / esquerra, de com fer-lo accelerar i, com fer parar el cavall ... quin estrès! Cotocroc... cotocroc... cotocroc... el paisatge és fantastic! Ens deixa sense alè. Entrem al parc Lircay i visitem vàris "senderos" i un parell de miradors. El dia és fantàstic! Fa un sol increible! Gens de boira... Podem veure uns 5 volcans que hi ha dins el parc, i milers d'arbres grandiosos i altíssims! El cavall femella de l'Eva fa el que vol, té 11 anys i és de color marronòs, és el que guia. L'Eva es menja no sé quantes branques... Tot seguit bé en Pancho amb la Guinda - que encara és molt jove -4anys- filla de la Princesa. I al final... doncs, el meu... mascle, en Barroso, que no para de menjar, té 7 anys. S'atura a cada arbre... jejeje... fan el que volen, tot i que el meu creu més que no pas el de l'Eva... tenen una resistència increible! El meu és una raça purament xilena i els altres són una mescla. Passem per paratges totalment abruptes... els quals jo no podria passar per allà... o bé, tardaria hores i els cavalls amb els ulls clucs ho poden fer! A vegades ens quedavem enrera i li donava instruccions perquè anèssim més ràpid i començava a trotar automàticament... renoi el meu cul! Quin mal! Demà estaré destrossada! Hem parat per esmorzar-dinar i per descansar un parell de vegades. El parc és gegantí, com que hem hagut d'esperar al matí per obtenir els cavalls no hem pogut fer una ruta més llarga cap a les llacunes, ens hem hagut d'acontentar fent la part baixa on hi ha un parell de miradors. Però ha valgut la pena. Feia molta gràcia... jo anava parlant amb el cavall... en català, castellà i anglès...  tot plegat i a vegades tinc la sensació que m'entenia... l'he tocat! Acariciat! És el primer animal a la meva vida que toco!!! Després de 29 anys!!! Yeah! Tornem al refugi pels volts de les 4.30pm. Ens acomiadem dels cavalls... i esperem el bus que surt a les 5.15pm. Renoi... caminem com dos "vaqueros" quin mal les cames... les natxes del cul... he descobert músculs que no sabia que tenia... ai l'esquena!!! Estic feta un nyap! Però ha valgut la pena!!! Una experiència que s'ha de repetir en un futur!!! : )  Al arribar anem directament a sota la dutxa ja que hem menjat branques i molta pols... estem trossejades per tant toca anar a dormir aviat! Demà ens espera un dia més relaxant, espero : )

29.11.2008
Um 7.30 Uhr stehen wir auf und gehen ganz in Ruhe fruehstuecken. Endlich haben wir mal ein bisschen Zeit und muessen nicht so hetzen. Danach geht es zum Busbahnhof, von wo wir um 10.15 Uhr einen Bus zum Weingut "Balduzzi" nehmen. Dort machen wir eine Fuehrung mit Erklaerungen zur Weinherstellung und Weinlagerung mit. Anschliessend gibt es noch eine Weinprobe mit 4 unterschiedlichen Weinen. Der "Late Harvest" ist unser Favorit und so kaufen wir 2 halbe Flaschen. Anschliessend nehmen wir den Bus, um zum zweiten Weingut "Gillmore" zu fahren. Dort angekommen stellen wir fest, dass geschlossen ist, obwohl geoeffnet dran steht...klasse...Also nehmen wir den naechsten Bus zurueck nach Talca und packen unsere Rucksaecke, um dann um 20.15 Uhr den Bus von Talca nach Puerto Montt zu nehmen. Die Fahrt dauert etwa 11 Stunden und ist irgendwie unbequem, was wohl auch daran liegt, dass uns noch alles vom Reiten weh tut. Um 6.30 Uhr am Sonntag Morgen kommen wir in Puerto Montt an und finden Unterkunft im "Casa Ruth" inder Naehe des Hafens.

Dissabte XXIX - XI - MMVIII
Avui toca fer una ruta de vins ja que la regió de Talca - La regió del MAULE. És famosa per una gran quantitat de vinyers. A les 7.30am sona el despertador i esmorzem a les 8am. Encara cansades i atrotinades després d'ahir, preparem motxil.les i anem a la terminal de busos. Visitarem les vinyes de Balduzzi, prop de la població de San Javier. En aquest cas, són uns vinyers d'una familia italiana. Allà fem tot un recorregut per les vinyes al nostre aire, amb la Matilde i després, un tour per tota la fàbrica, des de la bodega subterrània, fins a la fàbrica actual - en ús - on hi ha tot el procès de posar el vi en les ampolles. Ens expliquen com s'elavora cada vi. En tenen molts tipus, per tots els gustos...  La gran varietat de vins compren rosats com el Merlot, carménère y cabernet, i blancs, com el sauvignon blanc y chardonnay. Un cop informades de tot, toca fer una cata de 4 vins diferents. Ens ensenyen com hem de tastar el vi. Interessant! He de beure més sovint vi! Renoi!!! Els preus estan molt baixos ja que hi ha tanta competència. I el vi és boníssim! Com que ens esperen uns 4 dies amb vaixell doncs, comprem dues ampolles petites de vi "late harvest" que és més dolç i afruitat. Després anem al poble de San Javier a dinar i, d'allà ens dirigirem a les vinyes Guillmore. Després de 40min més amb bus, arribem, al mig del no-res i les vinyes estan tancades! Quina decepció!!! Doncs, esperem que passi un bus de tornada cap a Talca ciutat. No tenim gaire sort aquests darrers dies... entre els cavalls i les vinyes... Carai! Bé, tornem a l'hostal a buscar les motxil.les i ens dirigim a l'estació de busos on agafarem al bus cap a  Puerto Montt. Els Groullers han triumfat a Ancora - Itàlia! Són els millors! Quina emoció! Quina alegria!!!

fubirol
fubirol on

Collons al finssss
Maria, beeee ja era hora de que toquessis un animal. Tinc 3 milions de tonteries al cap per dir-te, pero les reservo per en Marcet que les tè reservades per contracte.
Bè, nomès una. No es veritat que sigui el primer animal..... el teu germà ho es molt,,, i la resta de Groullers (jo inclòs) deu-ni-do. Així que no li reservis al caball tot el merit.

Petons... The Vilamalla's Family