Aguas Calientes - Machu Picchu

Flag of Peru  , Sacred Valley,
Friday, November 7, 2008

07.11.2008

Um 7.45 Uhr steigen wir ins Taxi von Mario und die etwa 1,5 stuendige Fahrt nach Ollantaytambo ueber ruckelige, kurvige Strassen aber durch eine wunderschoene Landschaft beginnt. Unterwegs machen wir einen kurzen Stoppin Urubamba (Mario unser Taxifahrer lebt hier und hat hier sein Haus).Wir halten kurz an seinem Haus, da er wohl was holen muss. Er bittet uns herein und zeigt uns voller Stolz sein Anwesen. Wir zeigen uns beeindruckt, und wenn alles mal gruendlich gereinigt und besser in Schuss gehalten wurde, waere es bestimmt auch ein schoenes Haus. Aber unsere europaeischen Augen sehen nur sehr viel Schmutz und runtergekommenes. Da merkt man den Kulturunterschied, hier scheinen Menschen fast immer so zu leben und es macht ihnen nichts aus. Mario zeigt uns auch seine Haustiere: Einen kleinen suessen Affen, den er wohl aus dem Dschungel mitgebracht hat (das arme Tierchen schaut ziemlich veraengstigt drein) und um die 10 Meerschweinchen. Diese leben ohne Absperrung in der Kueche und wuseln und sch... ueberall rum. Hmmm...Mario erzaehlt uns, dass Meerschweinchen hier bei ihm oft gegessen werden. Um 9.30 Uhr kommen wir in Ollantaytambo und schlendern ein wenig durch die Gassen. Gegen 12 Uhr faehrt dann der Zug Richtung Aguas Calientes (oder auch Machu Picchu Dorf) los. Der Zug schlaengelt sich langsam an einem Fluss entlang durch ein von Bergen gesaeumtes Tal. Um etwa 13.40 Uhr kommen wir in Aguas Calientes an, einer Stadt, die nur aus Restaurants und Andenkenlaeden besteht. Die Bahngleise verlaufen ohne Absperrung mitten durch eine der Strassen und ab und an kommt dann auch ein Zug dort durch. Wir kaufen die Eintrittstickets fuern den Machu Picchu (etwa 30 Euro fuer 1 Ticket, der Wahnsinn). Wir schlendern ein wenig durch die Stadt und gehen frueh ins Bett, da wir morgen um 5.30 Uhr den ersten Bus zum Machu Picchu nehmen wollen.

Divendres VII - XI - MMVIII

L'únic mètode de transport que hem pogut trobar a part dels famosos "combi" ha sigut llogar un taxi que ens dugui directament a Ollantaytambo. Travessem part del "Valle Sagrado" passant per Chinchero i Urubamba, el poble de'n Mario, el nostre taxista. Fem un parell de parades, al mirador d'aquest poble i, després s'atura un segon a casa seva per deixar 4 coses. N'està tant orgullòs que ens l'ensenya... renoi! Que bé que estem a Europa! No ens podem queixar de res! És una casa violeta, amb moltes habitacions, ja que les lloga als viatgers. Cria conillets d'índies a la seva cuina i corren per allà. Té com a mascota un mono de la jungla, el "bebé", que va trobar un dia d'aquests... prop de Puerto Maldonado... Uau... és una de les cases més benestants de la zona... jo diria... Després arribem a Ollantaytambo a quarts de 10. Fem un esmorzar com cal a la Pl. d'Armas - Pl. Major- i, ous, suc de fruita, torrades, pa normal... cafè amb llet... molt bo! Ens dóna energia per tot el dia! Al peu de les ruïnes arqueològiques d'aquest poble hi ha un mercat. Podem veure un xic les ruïnes des de fora, les famoses terrasses inques... terrasses on hi tenien agricultura. Agafem el tren, únic mètode de transport per poder arribar al poble del Machu Picchu, també conegut com Aguas Calientes al migdia. Anem a 30-40 km per hora té una duració d'una hora i mitja. Durant el viatge coneixem un parell d'Argentins que viatgen per 10 dies a Bolívia i al sud del Perú... viatgen amb moto... ha de ser divertit! No hem fet cap parada i, el paisatge és impressinant... podem apreciar trossos del camí inca, conegut com "Inca trail". Aguas Calientes és molt turístic! Només hi ha hotels, restaurants i un spa, conegut com "Hot Springs" res més... Després d'instal.lar-nos l'hostal, voltem pel poble i fem les gestions necessàries per poder visitar demà el Machu Picchu... comprem el boleto turístico, el bitllet de bus, etc... renoi! Quins preus més exagerats...! Entre el taxi, el tren, el bus i l'entrada i el retorn... uau!!! No comments! En Mario, el taxista d'avui al matí ens ha comentat que "Perú rail" ho gestiona una empresa xilena i que aviat faran un tren que farà la competencia i sortirà més econòmic visitar el M.P. Dinem alpaca i truita -peix- mmm... ens encanta!!! Deliciós! Toca anar a dormir aviat ja que demà hem de fer cua pel bus pels volts de les 4.30am.

08.11.2008

Schon um 4.00 Uhr stehen wir auf, um mit die ersten am Bus zu sein. Der erste Bus faehrt um 5.30 Uhr los. Wir sind gegen 4,40 Uhr an der Haltestelle und kommen so in den ersten Bus rein, da hat sich das Aufstehen doch gelohn t :) Die Fahrt dauert etwa 20 Minutenund fuehrt in Serpentinen den Berg hoch und schon unterwegs kann man tolle Aussichten erahnen. Als dann um 6.00 Uhr die Pforten zum Machu Pichhu geoeffnet werden, eilen wir zuegigen Schritts ans andere Ende der Ruinenstadt. Dort naemlich ist der Eingang zum Wayna Picchu, dies ist der Berg, den man auf Postkarten immer im Hintergrund sieht. Hier koennen jeden Tag nur 400 Menschen hoch und wollen unter ihnen sein. Und wir schaffen es :) Zum Gipfel fuehrt ein alter Inkapfad ueber viele viele Treppen. Die Stufen sind zum Teil in schlechten Zustand, da sie ueber 500 Jahre alt sind. Hunderte von Stufen geht es hinauf, das ist verdammt anstrengend vor allem in der duenneren Luft. Aber der Aufstieg lohnt sich, man koennte alle paar Schritte stehenbleiben und die Aussicht bewundern. Man hat eine tolle Aussicht auf die Inkastadt, Berge mit dschungelartiger Vegetation und schneebedeckte Berge in der Ferne. Kurz unterhalb des Gipfels, haben die Inkas dann angefangen zu bauen. man findet steile Treppen, Haeuser und Terassen fuer die Landwirtschaft. Man kann wirklich auf den Gipfel rauf, nach gaaaanz oben, das ist der Wahnsinn, was fuer eine Aussicht (und nix mit Absperrung). Das ist wohl eines der beeindruckendsten Erlebnisse in meinem Leben!! Um 9.00 Uhr sind wir wieder runter vom Wayna Picchu und muessen erstmal kurz verschnaufen. Dann besichtigen wir die alte Inkastadt. Es gibt viel zu sehen.... Zu guter Letzt machen wir uns auf den Weg zum Aussichtspunkt der Ruinen, hier kann man das typische Postkartenfoto machen, und es tauchen sogar ein paar Lamas auf die sich professionell ablichten lassen mit den Ruinen im Hintergrund ;) Um 12 Uhr geht es dann zurueck nach Aguas Calientes und um  13.30 Uhr sitzen wir im Zug zurueck nach Ollantaytambo. Um 15 Uhr kommen wir dort an und teilen uns mit einem Brasilianer ein Taxi zurueck nach Cusco. Wir gehen noch etwas essen und fallen dann ins Bettchen...Wir werden heute Nacht bestimmt von Treppen traeumen ;)

Dissabte VIII - XI - MMVIII

A les 3.55am sona el despertador! Sense gemegar ni romancejar ni un segon, ens posem en marxa cap a la parada de bus! Quina emoció! Quins nervis!!! Matilda també està emocionada! Tenim sort, hi ha només unes 10 persones esperant abans que nosaltres. El 1r bus surt a les 5.30am. Està força desorganitzat, perquè la gent va arribant i passa a davant... no hi ha cap control... després de fer més d'una hora de cua, doncs, agafem el 1r bus cap a l'entrada. Obren portes a les 6am. Molta desorganització! Gent que ha arribat molt més tard... passa al davant!!! Ahhh!!! Quins collons! Però bé... som de les 100 primeres del dia! : ) Hi ha gent que hi ha pujat a peu... de les les 3am... i ha fet cua... el camí de pujada és impressionant. És ziga-zaga total! I després de cop, descobreixes el M.P. amagat entre les muntanyes! Al entrar anem directament a fer cua per pujar al Wayna Picchu. Aquesta és la "famosa" muntanya que hi ha al costat del M.P. la qual només hi poden pujar unes 400 persones al dia. No més! A les 7am comencem a pujar. Som la 8ª i 9ª persones del dia... hem de fitxar per entrar i també, al sortir. "El Pic Jove"- Wayna Picchu és una de les caminades més conegudes del M.P. Renoi! És força pronunciada, sort que hi ha trossos que et pots ajudar amb una corda...! Quin desastre! No estic gens en forma!!! Ho he de reconèixer!!! Però al cap d'una hora som al cim! I som de les primeres d'arribar! El sol ha sortit i es veu una vista increïble, meravellosa, al.lucinant del M.P.! Val molt la pena!!! Hem pujat fins als 2634m. Em trobo amb una parella de catalans de Verges i una parella de BCN city al cim!!! És indescriptible aquesta bellesa! Estem rodejades de muntanyes... El cel està superclar i, cada cop fa més calor! No fa gens de fred... Una sensació de llibertat! -i cansament... jejeje...- Tinc la pell de gallina!!! És impressionant!!! La Matilda està bocabadada!!! Després de centenars de fotos, decidim baixar... sort que no és tant difícil com m'ho havia semblat a la pujada... però demà patiré les conseqüències amb "agulletes" segur! Al cap d'1h som a baix! Encara no hi ha tanta gent com això visitant el M.P. doncs, passegem pels diversos temples, per les terraces agrícoles, per la plaça central, fins a pujar a la Roca Funerària. Sort que el M.P. no va ser "descobert" pels spanyls quan van arribar a Amèrica... encara es pot notar l'encant d'aquest lloc secret! D'aquest lloc amagat entre les muntanyes! Diuen que els habitants de la zona sí que sabien de l'existència del M.P. però fou un secret fins el 1911. Es diu que fou el carrer lloc on visqueren els inques i ara és una de les noves 7 meravelles del món!!! Carai! Me'n queden només 6 per descobrir!
Al baixar ens topem amb unes quantes "llamas"... quina gràcia!!!
Al migdia hem de tornar... snifff... el tren surt quarts de 2, per tant tornem pel camí de zigues-zagues... cap a Aguas Calientes d'on agafarem el tren, aquesta vegada Vistadome classe, perquè no hi havia seients a la classe més econòmica... així que gaudim d'un sopar i una desfilada feta pels hostessos de roba feta a mà amb pell d'alpaca... interessant, diferent... no havia vist mai una desfilada de models a un tren!!! En el camí de tornada coneixem un brasilenc, Cèsar, amb qui compartim el taxi. Ens explica una història interessant de la seva vida i viatges...