Tilbake til Phi Phi

Trip End Jun 05, 2006

Flag of Thailand  ,
Thursday, November 17, 2005

Hei!

Naa er det vel paa tide med en liten oppdatering igjen:)

Planen var aa dra til Adelaide den 19 november, men siden jeg bestemte meg for aa bli igjen her i Thailand naar de andre reiste videre saa ble alt forandret.
Den foerste dagen i Krabi var veldig stille, og det var egentlig veldig deilig etter tre uker med skravel. Det var jo veldig uvant aa gaa rundt alene, men man faar ogsaa mye mer oversikt over ting, for man kan ikke hele tiden regne med at noen andre gjoer det for deg. Jeg rotet mye rundt i Krabi den dagen jeg var der alene og jeg fant ut at det egentlig er en by med veldig lite muligheter. Jeg bestemte meg for aa enten dra til Bngkok dagen etter, eller dra tilbake til Phi Phi. Da jeg moette Mike (en god venn fra Phi Phi) paa MSN, og han ba meg om aa komme tilbake til Phi Phi var jeg ikke vanskelig aa be:)

Torsdag den 17 november tok jeg ferja tilbake igjen. Da moette jeg Dotan og Tamar som virket veldig hyggelige. De kom fra Israel og var 22 og 23 aar gamle, reiste egentlig hver for seg men hadde truffet hverandre under reisen og kjente hverandre hjemmefra. Vi fant fort tonen og bestemte oss for aa dele rom, siden det ville bli mye billigere for alle. Saa da var det bare aa dra tilbake til Rimna village som jeg hadde forlatt bare et par dager i forveien. Siden vi hadde faatt det for 600 bath foer, saa fikk vi det naa ogsaa, selv om den egentlige prisen var 800 bath.
Den foerste dagen moette vi Mike paa stranda og dro ut aa spiste med hele gjengen paa kvelden (Mike, Peter, Sean, en venninne av Sean, Tamar, Dotan og meg).
Fredagen dro jeg, Mike og Tamar til Long Beach, og var der hele dagen.
Paa loerdag maatte Mike til Phuket for aa hente kameraten Dan som kom paa besoek fra London. Det var ogsaa Seans 25 aars dag, saa jeg og Tamar kjoepte kake, 25 ballonger og et gavekort paa thai-massasje - og Sean ble veldig glad:) Vaeret var ikke saa veldig bra, saa det ble ikke noe strandbesok paa oss.

Soendagen fikk jeg smake israelsk frokost - Baguett med ost og urter, stekt egg, salat, te og "fruit shake" (jeg har blitt helt avhengig av fruit shake! de selger det overalt her og det er kjempegodt!) Vaeret hadde ikke blitt noe bedre, saa det ble med aa slappe av med iPod'en og en god bok i senga - noe som var utrolig deilig! Vi dro selvfoelgelig ut aa spiste hver kveld fordet - saa vi moette hele tiden nye folk ute.

MAndag straalte sola igjen - saa da var det rett ned paa stranda hvor jeg og Tamar moette noen thailandske jenter vi hadde blitt kjent med paa et utested et par dager foer (Sarifah, Jelly og Mai). De var paa lang-weekend paa Phi Phi og skulle hjem samme dagen.
Planen min var aa finne noen paa Phi Phi som jeg kunne reise sammen med til Bangkok - og siden Tamar ogsaa hadde tenkt seg samme veien saa bestemte vi oss for aa reise sammen. Begge hadde vi ogsaa lyst til aa reise til Chiang Mai saa det passet fint. Dotan skulle reise videre til India.
Etter stranda tok vi turen opp til view-point'et og saa paa solnedgangen. Paa veien opp moette vi Igor fra Brazil (han hadde vaert utvekslingsstudent paa New Zealand og var naa i Asia alene for aa reise litt rundt foer han dro tilbake til Brazil)Vi fikk ogsaa se en film fra Tsunamien i Krabi og Phi Phi.
Paa veien ned fra View-point'et spurte han meg om det var mulighet for at han ogsaa kunne dele rom med oss, siden det var plass til fire. Jeg syntes det var litt rart aa spoerre om noe saant, siden vi akkurat hadde blitt kjent med han, men jeg forstod ogsaa at han trengte et billigere sted aa bo. Jeg sa at for meg spilte det ingen rolle, saa han maatte spoerre Tamar og Dotan. De sa at det var helt i orden, og at det var null problem for Dotan aa dele en dobbelseng med han. (hmm??)
Paa kvelden kom Mike og Dan fra Phuket, saa vi dro alle ut aa spiste paa en restaurant med buffet. Der fikk vi alt vi oensket til en pris av 200 bath (ca 40 kr), og selv om det er dyrt her saa unnet vi oss det denne dagen:) Vi dro paa Carlitos (som er en koselig svensk bar paa stranda, og jeg storkoste meg med norske og svenske hitter!) Vi dro ogsaa paa Ladyboys-show og en tur paa Tiger (dansestedet). Kvelden var super og vi hadde det kjempegoey hele kvelden og natten! Jeg tok ogsaa bilde av Dotan naar han raaklina med en jente midt paa dansegulvet - noe som han ble veldig sint for... Dagen etter slettet jeg bildet - men det hjalp visst ikke...?
Jeg syntes det var rart aa reagere paa denne maaten pga et bilde, men det gjorde han altsaa...
Dagen etter skulle Dotan, Tamar og Igor paa baattur (jeg hadde vaert paa denne baatturen foer og valgte aa bruke dagen til aa slappe av paa.)
Kl 11 ble jeg vekt av Igor - han kom for aa bo hos oss - og hadde droppet baatturen fordi han var fyllesyk! Han ble litt bedre utover dagen, saa vi gikk litt rundt i gatene og suste - han fikk ogsaa hoere om dykkingen og bestemte seg for aa bli noen dager ekstra for aa ta dykkerlappen.
Da Tamar og Dotan kom hjem paa kvelden hadde de ombestemt seg, de ville ikke at Igor skulle bo hos oss allikevel... jeg syntes veldig synd paa han, for klokken var 21.00 om kvelden og da er det ikke lett aa finne et nytt sted aa bo! Tamar sa til han hun ikke foelte seg komfertabel med aa bo sammen med han saa han kunne ikke vaere hos oss... De var veldig snille paa "The Rock", for selv om de ikke hadde ledige senger saa fant de an madrass til han, og han fikk det til og med gratis.
Stemningen ble veldig daarlig etter dette. Tamar sa at hun kanskje ville bli igjen og reise litt rundt paa oeyene istedetfor aa dra til Bangkok, og det var greit for meg, jeg bestemte meg for aa dra til Bangkok paa torsdag uansett.

Paa tirsdag var jeg paa stranda med Mike, Dan og Sean. Jeg moette ogsaa en norsk dame som het MArgunn. Hun hadde blitt kjent med Sean paa frivillgarbeidet. Vi pratet masse sammen og hun var veldig koselig. Hun fortalte at hun hadde jobbet som frivillig under Tsunamien og hun hadde vedlig mange triste historier aa fortelle.
Paa kvelden naar jeg kom tilbake til bungalowen spurte jeg Tamar om hun hadde bestemt seg for hva hun ville gjoere, da svarte hun at hun ville dra til Bangkok allikevel, men hun ville ikke reise med meg, jun ville reise med Dotan alene. Jeg ble egentlig veldig lettet, for setmningen hadde vaert saa daarlig de to dagene at jeg absolutt ikke oensket aa reise videre med henne.
Jeg gikk ut aa spiste med Mike, Sean, Dan, Margunn og Chen (en venninne av Sean) paa kvelden - oasis yndlingsrestauranten:) Paa kvelden gikk jeg ut sammen med de og vi moette paa Dotan og Tamar som pluttselig var saaaa koselig mot meg og oppfoerte seg som verdens beste venner!! (jeg fikk hoere av Igor at Dotan hadde sagt at han ikke likte meg i det hele tatt... og en annen norsk jente jeg moette sa han hadde sagt at han likte meg kjempegodt!- saanne falske mennesker liker jeg ikke!) Heligvis sov jeg naar de kom hjem om kvelden, saa jeg slapp aa prate med de. Jeg stod ogsaa opp foer de, saa sjekket jeg ut foer de engang hadde staatt opp:)
Jeg gikk aa spiste frokost, hadde egentlig avtale om aa moete alle paa stranda foer jeg dro, men saa var vaeret saa stygt, saa jeg gikk heller rett bort til Mike og Dan. Da jeg spurte etter de i resepsjonen fikk jeg beskjed om at de holdt paa aa pakke, for de reiste i dag!?!?! Det hadde de ikke fortalt noe om!! Da de kom ned to min senere fortalte de at de hadde tenkt til aa overraske meg! For de hadde bestemt seg for aa dra til Bangkok de ogsaa! (Det var det eneste stedet i Thailand som det var meldt fint vaer!)
Jeg sa hadet til alle jeg hadde blitt kjent med og gikk paa ferja til Krabi nok en gang... Saa ventet 14 timers bussreise:) BAngkok!

I dag kom vi til Bangkok kl 06.00 og fant oss et koselig sted aa bo.(Wild Orchid Villa) Det er utrolig deilig aa bo helt alene (selv om jeg ikke har eget bad). Vaeret et kjempefint og jeg koser meg!