Rio de Janeiro dzien 3

Hotel da Lisboa

Flag of Brazil  ,
Monday, July 28, 2008

Dzisiaj po sniadaniu pojechalismy metrem na Copacabane. Pogoda byla piekna wiec ludzi na plazy bylo sporo. Copacabana ma ponad 4 kilometry dlugosci i przypomina ksztaltem rogala. Plaza jest piekna, szeroka, bialy drobniutki piasek, sporo boisk do siatkowki, plazowej pilki noznej i siatkonogi.  W weekendy, aleja biegnaca przy Copacabanie jest zamykana dla ruchu wiec mozna sobie po niej chodzic albo jezdzic na rowerze,rolkach czy deskorolce. Plaza podzielona jest nieformalnie na "sektory" np. dla ludzi starszych, dzieciakow z favellas albo gejow i lesbijek. Fale rozbijajace sie o brzeg sa olbrzymie, niektore maja spokojnie kilka metrow!
My sobie rozlozylismy reczniki blisko wody i polezelismy z pol godziny, moze troche wiecej. Nie chcielismy za dlugo lezec zeby sie nie spalic bo bylo poludnie i slonce niezle grzalo. Copacabana to zajebiste miejsce do obserowania ...ludzi. A jest naprawde na co popatrzec J(zajeb...dupcie)
Przeslismy prawie cala plaze w kierunku Ipanemy az doszlismy do takiego malego polwyspu Arpoador o ktory rozbijaja sie wielkie fale. Za Arpoador jest kolejna wielka plaza- Ipanema. Tez pieknie polozona, z gorami na jej poludniowym krancu. Okolice Ipanemy to dzielnice dla ludzi z kasa. Nawet w restauracjach ceny sa wyzsze niz w innych miejscach.  My sobie usiedlismy na recznikach pod palma zeby slonce za bardzo nie grzalo i gralismy sobie w karty (wygralemJ )
Pozniej poszlismy cos zjesc. Widzielismy drogowskaz do McDonalda ale niestety nie moglismy go znalezc, wiec zjedlismy sobie porzadne danie w takiej malej restauracji. Wyszlo to nas taniej niz zestaw  w McDonaldzie.
Po jedzeniu poszlismy kupic bulki na kolacje i zaczelismy wracac w strone stacji metra przy Copacabanie na ktora przyjechalismy. Na Ipanemie bylo jeszcze duzo ludzi, bo bylo jeszcze slonce Copacabana dlatego ze lezy z drugiej strony gor szybko pustoszala.
Po powrocie do hotelu zjedlismy kolacje i zaplanowalismy wyjazd do Teresopolis na kolejny dzien.