The World is a weird place

Trip Start Jun 27, 2009
Trip End Oct 03, 2009

Flag of Chile  ,
Tuesday, July 7, 2009

Danas sam se (morat cu se ovako izrazit) usrala dok smo se vozili u autu! isli smo do valparaisa i kad smo se vracali, dosla mi je muka jer nas je skoro bus udario jer ovdje voze ko ludaci. prebacuju se iz trake u traku, provlace se gdje se ja nikad ne bih usudila ni proci u prvoj, kamoli uz 40 na sat :D prestrasno. a auta ima bolesno puno, ne znam kud svi ti ljudi idu.
bili smo u kuci pable nerude, tj. u muzeju. ulaz dode 10kn. nije se smjelo slikati unutra (nije mi jasno zasto) tako da o tome ni nemam nekih dokaza :D ali bilo je zanimljivo. kuca na 3 kata. al posto ja nisam bas neka sto se tice tih kulturoloskih stvari, ne bih ni znala vise od toga reci :D
poslije toga bili smo u bivsem zatvoru koji je sada kulturoloski centar. slikala sam sve zivo jer su zidovi obojani grafitima i skroz je zanimljivo. imali smo kao nekog vodica (lika koji je i sam bio zatvorenik toga zatvora te uspio s nekoliko njih pobjeci tako sto su iskopali rupu, al posto je esteban bio vrhunski tumac, vise od ovoga ni nisam razumjela :-/ pokusala sam nesto naci na netu, ali nema bas nekih informacija). poslije zatvora (ja bih prije rekla logora, a ne zatvora) isli smo na kavu jer me zanimalo kakva je cileanska kava :D u tom dijelu grada gdje smo bili ima hrpa hostela (doslovce jedan do drugoga) i hrpa kafica/restorana koji su super uredeni. tako nesto se kod nas rijetko moze vidjeti (vise neka alternativa; sa slikama po zidovima, suvenirima i sl.). kavu sam platila 9kn, sto bas i nije jeftino. razmisljala sam da uzmem i neki kolac, ali dode 15kn pa sam odustala. cile je bolesno skup, nisam to ocekivala. al posto ne placam ni smjestaj ni hranu, ne mogu se zalit.

uglavnom, valparaiso je totalno kaotican grad. takvo nesto u europi nisam vidjela. saren je (pod zastittom je unesco-a), tj. obojali su kuce kako bi grad postao malo ljepsi uzeci u obzir da ima jako puno siromastva. inace, cijela drzava im je malo neuravnotezena - jako je velika razlika izmedu siromasnih i bogatih. s jedne strane ljudi zive u zgradama koje imaju zastitare i super su opremljene (npr. bazen kraj ulaza), a s druge strane, zive u drvenim kucama, ne idu u skolu jer nemaju novaca doci do skole i sl. drzavne skole (koje su besplatne), najgore su. ljudi i dalje nose uniforme i te uniforme se razliku od skole do skole tako da u biti svatko zna jesi li u privatnoj ili drzavnoj skoli, sto je meni totalna katastrofa.

imaju jaaaako puno ljekarni koje su stalno pune! jucer  sam izbrojala DESET prodavaca/farmaceuta (nisam sigurna) u jednoj ljekarni (koja se nalazi u sklopu trgovine tipa dm). i iza svake blagajne bile su barem dvije osobe koje su cekale. a ljekarna na svakom cosku, doslovce! imali su neke afere s pljackama od strane ljekarni, pricala mi je estebanova sestra.

kad smo isli do valparaisa, esteban mi je rekao da je najbolje drzat auto zakljucan dok se vozis jer je njegov prijatelj jednom isao otkljucan pa su mu na semaforu (ili di vec) upali s pistoljem u auto, odvezli njega i njegovu curu negdje, uzeli im novce, auto i robu tako da su se vracali kuci u donjem vesu. i onda jos komentira da je njegova cura imala srece jer ju nisu silovali. kad sam to cula, razmisljala sam o tome kad ide sljedeci let za europu. tako neka prica stvarno mi nije trebala!

ko bakica se osjecam. spava mi se nakon dva sata provedenim na zraku. tek je 9h, a ja bih isla spavat :/ a vani mrak vec u 18.30. ma bjezim ja uskoro u kolumbiju na neku plazu!