Tegenstellingen

Trip Start May 01, 2012
Trip End Jul 13, 2012

Flag of United States  , Californië
Saturday, May 19, 2012

Met Rebecca hier moet ik er elke ochtend aan geloven: er moet hard gelopen worden. Geen straf want het weer is ook ochtends vroeg stralend. Aan het einde van de weg langs het strand ontdekten we gisteren een pad de rotsen van Point Dume op. Iets te stijl om lang op naar boven te rennen maar wel mooi om even te wandelen en van het uitzicht te genieten.

Om 10.00 werden we met Alex verwacht in de Getty Villa, onderdeel van het beroemde Getty museum van oliemagnaat JP Getty. Het hoofdgebouw staat tegenwoordig in Hollywood en in de Villa in Malibu zijn de kunstschatten uit de Oudheid ondergebracht. De Villa zelf is een nagebouwde romeinse villa uit Herculaneum bij Napels. Bij opgravingen zijn resten en tekeningen van deze Villa dei Papiri gevonden. Getty heeft de villa precies laten nabouwen, inclusief tuin en omgeving ( italiaanse pijnbomen, olijfbomen). Je waant je in Italie. Zelf heeft JP de villa nooit gezien: ten tijde van de bouw woonde hij in Londen en kort na de voltooiing stierf hij. Het is een indrukwekkend geheel maar bij mij bleef toch het gevoel van " nep " hangen.

Daarna met Rebecca gewinkeld in Santa Monica. We namen de bus terug omdat Alex al eerder naar huis was gegaan om de kinderen uit school te kunnen halen. Daarna moest David maar de voedselbank in Malibu ( ja die bestaat) om vrijwilligers werk te doen.

In de bus vanuit SM naar Malibu zaten naar ons idee erg veel zwervers en dakloos uitziende mensen. En jawel hoor: die stapten allemaal uit bij de voedselbank in Malibu waar op donderdagavond gezamenlijk wordt gegeten, ze nieuwe sokken krijgen en daarna samen aan de bijbelstudie gaan. Volgens David waren er zeker 200 mensen. Hij was onderdeel van de tafels opzetten en van de sokkenvouw- en uitdeelploeg. Volgende weel gaat hij weer en gaat Jessica ook helpen.

annette on

Goedemiddag Sylvia en familie en Rebecca!, hier in Nederland is het verrukkelijk warm. Ik zit met de laptop aan de tuintafel, de dikke zwarte kat (Oikki) naast mij en een groot glas grenadine (old school) binnen handbereik. Het leven is zo ongelofelijk aangenaam als het mooi weer is. Clipper doet zijn tukje in de bench. Hij moest de afgelopen week alvast van ons wennen aan aaneengesloten uurtjes in de bench (en dat gaat best goed), want morgen is onze vrije week voorbij en moeten wij beiden weer aan het werk. Dat betekent dat ik om de 3 uur naar huis fiets, hem uitlaat en dan weer naar de rechtbank terug ga. Dat zal in het begin best hechtisch zijn. Morgenavond heeft hij zijn 2e puppyles in Zwiep bij de Jachthondenvereniging. We weten inmiddels dat de baas (ik) nog niet veel overwicht heeft en dat Clipper een kleine bangerik is. Het wordt gewoon een kwestie van doorzetten. Als ik het goed lees krijgt jullie Amerikaanse leven al een routine. Dat is leuk en zorgt ook voor het thuisvoelen. Gisteravond heeft Chelsea tegen Bayern Munchen gespeeld. De Champions Leage finale. Dat was heel spannend. Na 2x 15 minuten verlenging en een gemiste penalty van Arjan Robben, was de stand onverkort 1-1. De wedstrijd is beslist met strafschoppen en Chelsea heeft de beker gewonnen. Vanmorgen in de krant gelezen dat de leiders van de G8 gezamenlijk naar de wedstrijd hebben gekeken. Arme Angela Merkel, zij ging door de grond. Cameron door het plafond! De komende weken zijn de weersberichten voor Nederland goed. Wij gaan genieten van een echt voorjaarsklimaat. Het Pinksterweekend zal in ieder geval zonnig zijn. Hierbij nog een lekker Amerikaans recept. Makkelijk en snel, passend bij het verrukkelijke weer in Malibu. Geniet van het gezelschap van Rebecca. Leuk om samen hard te lopen.

Crab Louise
Ingrediënten: 8 lepels mayonaise, 1 lepel chilisaus, 2 theelepels geraspt ui, 2 theelepels citroensap, 1 lepel peterselie, 2 lepels slagroom, 400 g krab, slablaadjes, zwarte olijven, hardgekookt ei

Maak een sausje van 8 lepels mayonaise, 1 lepel chilisaus, 2 theel. uirasp, 2 theel. citroensap, 1 lepel peterselie en 2 lepels stijfgeslagen slagroom, meng er ?400 g krab door. Serveren met slablaadjes, zwarte olijven en plakjes hardgekookt ei.

zonnige groeten, Annette