Onze dag en nacht in NOLA

Trip Start Jun 28, 2013
Trip End Jul 15, 2013

French Market New Orleans
Lalaurie Mansion New Orleans
Royal Street New Orleans

, Louisiana,
Thursday, July 4, 2013

De dag begonnen met te verhuizen van hotel. Voor onze maatstaven zitten we nu in een poepchic hotel, SpringHill Suites (deel van Marriott). Dan zijn we vertrokken richting French Quarter. We zijn gaan eten bij Johnny's Po-Boys. Po-Boys zijn iets typisch van hier, een soort broodje dat belegd wordt, vaak met verse zeevruchten. Omdat het echt heeel veel is, vragen de meeste mensen een halve. Je krijgt er dan een soepje bij, zoals gumbo. Een soort kruidige vissoep, getrokken van kreeften met groentjes en rijst in (mmm wel lekker eten hier zenne!). Bryan heeft een Gator Po-Boy en gumbo genomen en ik wou met soft shell crab maar dat was er niet :( dus een turkey club po-boy genomen. Echt lekker, van ons alletwee. Met buikje rond de stad in getrokken. We zijn Royal Street afgelopen, naar St Louis Cathedral, richting French Market en dan weer terug via het spookhuis van de stad en de andere kant van Royal Street. Overal klonk muziek en de huizen zijn hier prachtig! Bohémien is een goed woord. En gietijzeren omlijstingen van de balkons.. Heel mooi. Straatbandjes, heel veel volk met stars en stripes gekleed. We zijn langs de Mississippi terug gelopen naar ons hotel om even op te frissen (warm en vochtig, ook nu! Maar wel mooi weer) en iets te gaan eten. We zijn een blok verder van ons hotel pasta en pizza gaan eten en dan iets verderop naar de oever gewandeld en het vuurwerk gezien (amai menne frak) en nu zijn we moe van een lange en fijne dag :) morgen lang rijden! Memphis, here we come!

My Reviews Of The Places I've Seen

Loading Reviews

Mama Brigitte on

Amai, dat ziet er daar nen leuke boel uit :-)
Die filmkes zijn ook wel erg tof, kunnen we mee de sfeer opsnuiven!
Ik vond trouwens die lichtgevende bril de max!
Dikke knuffels van mij en papske

mama on

mooi vuurwerk.
Even ter info moest je het nog niet gehoord hebben, we krijgen een nieuwe koning, koning flippo. Hij heeft al een kort interview gegeven in zijn volledige spontane zelve:-)
Volgens mij hebben ze die man een bezemsteel ingeplant, krijg er gelijk een stijve rug van.